Brusreducerande hörlurar i First/Business class

dr-miles

New member
Skriv gärna följande information


Flygbolag
Rutt
Flygplansmodell
Om det är i First, skriv (First) eller F.



Air China


Paris-Beijing: B777-300ER, Ja


Beijing-Seoul: A330, nej


Beijing-Tokyo: B777, nej


Beijing-Stockholm: B777, nej





ANA


Beijing-Tokyo: B777, nej


Tokyo-Shanghai: B767, nej





Asiana Airlines


Seoul-London: B777-200, nej


Bangkok-Seoul: B767, nej


Singapore-Seoul: A330, nej





Cathay Pacific


Hong Kong-Singapore: B747, ja


Singapore-Bangkok: B777, nej


Singapore-Bangkok: A330, ja


Bangkok-Hong Kong, B777, nej


Hong Kong-Auckland: B747, ja


Auckland-Hong Kong: B747, ja (First)





Dragonair


Beijing-Hong Kong: A330, nej





Singapore Airlines


London-Singapore: B777-300ER, ja


Singapore-London: B777-300ER, ja


Singapore-Bangkok: B777-200, nej





THAI


Beijing-Bangkok: A340-600, ja (First)


Bangkok-Zurich: A340-600, ja (First)


Bangkok-Hong Kong: A330, nej


Tokyo-Bangkok: B777-300ER(Jet Airways), ja


Bangkok-Tokyo: B777-300ER(Jet Airways), ja (First)





Turkish Airlines


Istanbul-Bangkok: A330, ja


Beijing-Istanbul: B777-300ER, ja
 
Lufthansa

FRA-NRT: A380, ja (Bose)

NRT-MUC: A346 (ej retrofitted), nej, med mini-IFE så blev det paddan & egna Bose
 
SAS

A330: Ja

A340: Ja



Dock inte vidare värst bra hörlurar, men de har någon form av noise canceling för det blir markant tystare när man sätter på sig lurarna.



AirFrance

A380: Ja (PE & C)

A340: Ja (PE & C)

B777: Ja (PE & C)
 
Qatar airways

ARN till DOH Airbus 330-300 flög rutten igår 23/11 (C)

DOH till ICN Boeing 777-300ER 24/11 (c)
 
Lufthansa


FRA-IAD/IAD-FRA: 747-8 i C.


(antar att alla LH's kärror med nya C har noise cancelling lurar)
 
Klev precis av Finnair A330 från Bangkok och där var det Noice Cancelling som gällde. Skönt.



Finnair

Helsingfors-Bangkok: A330-300, Ja
 
SWISS C = Nej



SWISS F = Ja



American Airlines C & F = Bose® QuietComfort® 15 Acoustic Noise Canceling® Headphones. Ja, Bose och AA har sedan flera år tillbaka ett nära samarbete.
 
Lufthansa


Shanghai-München: A340, Business, ja


Frankfurt-Singapore: A380, Business, ja




Lufthansas NC hörlurar måste vara dålig kvalitet. Så fort vände jag mig på ett visst vinkel fick jag rundgång och brusreducering var nästan obefintligt.




Singapore Airlines NC hörlurar på deras gamla B777-200 plan var bra (det var samma NC hörlurar som används på deras andra flygplanstyp).
 
AA har Bose på alla sina ruttar i F och C som utförs av B777. Jag är dock inte 100% säker att så är fallet i de longhaul som utförs av B767 men jag tror det
 
Back
Top