Senaste nytt

Bruce Springsteen flyger SAS business class till Skandinavien

Jag är på Bossens sida. Det är jag iofs alltid, men definitivt här. Jag misstänker att han har ett önskemål om att ta sig från punkt A till punkt B (i det här fallet EWR till OSL), och hellre flyger med SAS i sju timmar än LH i 10,5 (snabbaste via DUS). Och jag har lite svårt att se att han skulle flyga reguljärt inom Europa, så då hade det nog iofs blivit privatjet sista biten till OSL...

Jag har all respekt för folk som tycker att det bästa sättet att resa samma sträcka är att åka jorden runt åt andra hållet med 43 mellanlandningar för att få sitta så mycket man kan i olika lounger, men i det här fallet hade jag nog gjort precis som Springsteen.
Han hade såklart kunnat flyga UA direkt, men jag måste säga att jag håller SAS produkt högre, trots att stolen inte blir helt platt.

Jag skulle snarare gissa på att han bokade SAS som en säkerhetsåtgärd, utifall att strejkerna skulle sätta käppar i hjulen för Lufthansa flygen.

Bossen har självklart haft stenkoll på KVS Tool, ExpertFlyer och AwardTravelr, men det fanns helt enkelt inga bättre lediga bonusplatser än SAS business class. På hans kommande album tar han upp de verkligt stora världsproblemen som t ex jobbig agentroulette och att LH First är blockat på USDM.

Han skrev ju tre låtar när han flög Ryanair:
Innan avfärd: "This depression"
Under flyget: "I'm going down"
Efter landning: "We are alive"

Nej men självklart skulle Bossen ha åkt privat-jet över pölen!!!

Borde inte han förresten lida av obotbar F-class syndrome?

Last edited:
En gång läste jag en musikskribent som skrev att Bossens hardcore fans såg honom som en vanlig arbetargrabb och att de i princip trodde att han jobbade på en biltvätt i New Jersey mellan turneerna. Så det är kanske inte så konstigt att han försöker flyga som en "vanlig" människa. :)

Har ni inte lyssnat på Bossens texter?
Han är ingen Jennifer Lopez direkt :D
Jag kan absolut förstå att karln vill resa reguljärt i C ibland och träffa "vanligt" folk...som han tydligen gjorde på SK 908.

The E Street Band har förövrigt hyrt en Airbus A319 CL(Business jet version av A319) som kommer användas vid bandets resor inom Europa.

Jag tror att Live Nation har bokat in honom och han har i sitt avtal med dem att han ska flyga Business Class.

Toppen