Bild från LHR just nu... kollega är fast där.
https://www.businessclass.com/forum/attachments/img_1559-jpg.64491/
https://www.businessclass.com/forum/attachments/img_1559-jpg.64491/
Någon som har tips till min kollega? Statuslös, tror de är 2 pax.bnr skrev:Bild från LHR just nu... kollega är fast där.Visa bifogad bild 64491Klicka för att utvidga...
bnr skrev:Någon som har tips till min kollega? Statuslös, tror de är 2 pax.Ska de lösa ombokning själva? Vad är chansen att de får tillbaka pengar utan för mycket tjafs med BA efteråt?De skulle flugit BA776 idag.Klicka för att utvidga...
Nu är det svårt att hitta plats på avgångar från London Heathrow idag.bnr skrev:Någon som har tips till min kollega? Statuslös, tror de är 2 pax.Ska de lösa ombokning själva? Vad är chansen att de får tillbaka pengar utan för mycket tjafs med BA efteråt?De skulle flugit BA776 idag.Klicka för att utvidga...
Ja, men det hjälper tyvärr inte så mycket. Att köpa en biljett nu kostar ju flera gånger mer än de betalat för sin ursprungliga biljett.Homer skrev:We recognise the uncertainty that some customers may be feeling and have therefore extended our flexible booking policy.
If you are due to fly to/from Heathrow or Gatwick on Sunday May 28 or Monday May 29 and no longer wish to travel, even if your flight is still operating, you can rebook to travel up to and including 10 JuneKlicka för att utvidga...
bnr skrev:Ja, men det hjälper tyvärr inte så mycket. Att köpa en biljett nu kostar ju flera gånger mer än de betalat för sin ursprungliga biljett.Är de nu "at the mercy of BA" och får, tillsammans med många andra, acceptera att deras värld får stå still p.g.a. BA?Klicka för att utvidga...
Sorry. Var otydlig. Syftade på om det skulle bli tjafs om man vill att BA ska täcka kostnaden för den nya biljett man själv ordnar.Homer skrev:Det var ju återbetalning av pengarna du efterlysteKlicka för att utvidga...
Erik på vift skrev:Har precis checkat in i LHR, bara hand bagage och det tog lite mer än en timme, det sagt får jag lov att säga att britterna är mycket tåliga, alla accepterar att det är kaos och ställer sig i kön, men jag ser att de flesta avgångar är 2-3 tim sena just nu.Det ser ut att bli många timmar i Concorde Room idag i väntan på att komma iväg till BostonP.S den nya security i First i LHR mkt bra o effektivKlicka för att utvidga...
bnr skrev:Sorry. Var otydlig. Syftade på om det skulle bli tjafs om man vill att BA ska täcka kostnaden för den nya biljett man själv ordnar.Klicka för att utvidga...
Fyfan, inte bra... lär bli mycket tjafs med BA för folk som ordnat egna biljetter.johansch skrev:Det verkar inte bättre:BA tells stranded travellers who booked tickets on other airlines: you won’t get the cost back from us | The Independent'But BA is telling passengers: “If we weren't able to offer a suitable alternative flight we would offer a full refund of any unused sectors on your booking with us, but any alternative flights booked via different carriers would be at your own expense and would have to be claimed back through travel insurance.”'Jäkligt osnyggt av dem att säga detta först efter två dygn av ganska total dysfunktionalitet.(Själv har jag sedan de alla jäkla strejkerna undvikit BA. Det här är bara ännu en spik i kistan.)Klicka för att utvidga...
Det är gånger som denna man är väldigt nöjd över att ha hög status inom flygbolaget.Erik på vift skrev:Då är det dags för ett nytt försök att komma till Boston, försökte boka om online men det gick inte, så jag gjorde det man inte skulle, åkte till LHR utan bekräftelse. Mycket folk och långa köer men gick till First, de bokade om mig, checkade in mig på mindre än 5 min.Så nu frukost i Concorde Room, blir många timmar att slå ihjäl idag, men skönt att vara på vägKlicka för att utvidga...
Det där är väl ändå ganska generöst?Erik på vift skrev:Jag fick detta av BA, man får ju säga tt de försöker i varje fall, även om jag inte tycker det är så mycket värt uppskattar jag deras försök.As someone who flies with us so often, I want you to know that we always strive to offer you the highest level of service, and make your journey as comfortable as possible.
However, we clearly fell far short of this commitment last weekend.
I’m so sorry you had to endure such inconvenience, and understand the frustration it must have caused. So as a gesture of goodwill, we’d like to renew your current tier status for a further two years, regardless of how many Tier Points you collect in that time. Klicka för att utvidga...
British Airways ställer in alla flighter 27 maj 2017 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resormha321 skrev:Var du faktiskt påverkad?Klicka för att utvidga...