Senaste nytt

British Airways förbättrar...

Jag har inte köpt något när jag flugit med BA i ekonomi (Europarutter) under senare tid. Men det har funnits en onlinemeny och jag har sett folk runtomkring beställa, mestadels våtvaror. Jag hade ett vagt minne om att de strax före pandemin försökte få folk att övergå till att förbeställa, så jag vet inte hur det ser ut med att beställa ätbart.
Förbeställa är ju alltid ett problem då man aldrig vet om man har dagsform för att göra en uppgradering på flygplatsen. Nu har ju jag mest flygit domestic i UK och där tror jag inte ens det finns möjlighet att beställa pga den korta flygtiden.

Förbeställa är ju alltid ett problem då man aldrig vet om man har dagsform för att göra en uppgradering på flygplatsen. Nu har ju jag mest flygit domestic i UK och där tror jag inte ens det finns möjlighet att beställa pga den korta flygtiden.
Med den nya prismodellen för POUG så kommer det finnas möjlighet att prova framgent.

Med den nya prismodellen för POUG så kommer det finnas möjlighet att prova framgent.

Jag tror inte man kan designa hela upplevelsen baserat på AUP och POUG uppgraderingar nära inpå avresa. Man kan hellre inte designa upplevelsen för IrrOPS, eller snabba ombokningar som kunden själv bestämmer. Kundupplevelsen bör i mitt tycke designas för resenärerna som har köpt och betalat för kabinen vid bokningstillfälle med avsikt att åka. Det krävs också för att hantera specialmat.

Jag personligen tycker den bästa upplevelsen idag är American Airlines. 30 dagar innan avresa finnas dagens meny och jag kan välja min måltid fram till 24t innan avresa. För mig betyder det ingen besvikelse, jag vet om jag kan äta, och lägre matsvinn. Jag hoppas att detta blir standardpraxis på long-haul snart för att se till att minska maten som kastas.

BA ändrade meny för 2 veckor sedan

pre-order from the menu up to 12 hours before for a flight exLondon, and up to 24 hours before for flights arriving in to London.

ncm8i3.jpg

zDksKl.jpg

RHSbP3.jpg

1I5yts.jpg

bR3KqK.jpg

2rl82B.jpg

sf1Ptv.jpg

yumTgZ.jpg

ucVWCL.jpg

nwm0dM.jpg

C2aMq8.jpg

Lvcb0o.jpg

op6hgI.jpg

e1YyQS.jpg

7cFSh7.jpg

qRWHPx.jpg

cdlN0e.jpg

KmfiOw.jpg

uXr5QV.jpg

Y9ouLr.jpg

EIBAdm.jpg

British Airways Speedbird Café - Page 20

Ett lite vanligare perspektiv är kanske att man inte vet innan ifall man kom iväg till flygplatsen i tid (eller t.ex. fastnade på den härliga motorvägsringen M25 runt London eftersom det är BA-flyg vi pratar om) så man kunde använda en lounge eller besöka en flygplatsrestaurang, ifall man hann med lunch på jobbet ifall flyget går på e.m./tidig kväll o.s.v.

Men i en ideal värld kan förbeställning förstås vara ett sätt att se till att de som förbeställer får vad de önskar, samtidigt som "spontanbeställare" kan erbjudas något, men inte fullt sortiment. De där tapasbrickorna (SAS har ju en liknande) är då rätt listiga, eftersom de innehåller ett antal småförpacknngar med hygglig livslängd, d.v.s. de blir inte gamla lika snabbt som en sandwich. Sedan har jag själv

Jag tror inte man kan designa hela upplevelsen baserat på AUP och POUG uppgraderingar nära inpå avresa. Man kan hellre inte designa upplevelsen för IrrOPS, eller snabba ombokningar som kunden själv bestämmer. Kundupplevelsen bör i mitt tycke designas för resenärerna som har köpt och betalat för kabinen vid bokningstillfälle med avsikt att åka. Det krävs också för att hantera specialmat.

Jag personligen tycker den bästa upplevelsen idag är American Airlines. 30 dagar innan avresa finnas dagens meny och jag kan välja min måltid fram till 24t innan avresa. För mig betyder det ingen besvikelse, jag vet om jag kan äta, och lägre matsvinn. Jag hoppas att detta blir standardpraxis på long-haul snart för att se till att minska maten som kastas.
Klart det inte går att argumentera emot det du skrivit.
Då är det mer irriterande att GOT och ARN är bortplockat från VeriFLY för tillfället samt vid kontakt med VeriFLY delges nonsens-svar på frågan om varför och om detta är temporärt eller inte.

Tillbaka on-topic, jag har ett par CE [bokade som CE direkt och inte POUG] i mars och april så då ser jag fram emot förbättringarna även om GOT-LHR/LHR-GOT inte har drabbats av otillräckligt catering av mat och dryck under hösten i CE, tvärt om.

Toppen