Homer skrev:Borde bli lägre avgifter med BABritish Airways returns to the Maldives all year aroundIf you’ve wanted to fly to the Maldives on Avios, today is your lucky day.Klicka för att utvidga...
Hittade inte en plats sept-nov
Homer skrev:Borde bli lägre avgifter med BABritish Airways returns to the Maldives all year aroundIf you’ve wanted to fly to the Maldives on Avios, today is your lucky day.Klicka för att utvidga...
Senator skrev:Hittade inte en plats sept-novKlicka för att utvidga...
GOTBound skrev:British Airways telefonnummer numret på hemsidan och i appen möter mig med "Numret används inte" 0770-110020 samt +46 versionen, likadant på 08-501 631 41. Chatten är otillgänglig när jag vill prata med operatör så just nu får jag inte tag på BA.Finns det något annat nummer till BA som inte är de brittiska betalnumret?BA har avbokat, bokat om och nedgraderat ett av segmenten på en kommande bokning, tidigare har jag kunnat boka om viaManage My Bookingmen nu finns det bara en kryptisk knapp som heterReview and accept your itinerary vilket jag inte riktigt tycker framgår om jag då accepterar ändring eller kan boka om efter jag tryckt på denna, mer än att jag kanefterfrågarefund för nedgraderingen men jag lockas inte ändå av 2h all-economy ATR-72 till HEL.Visa bifogad bild 126878Visa bifogad bild 126879Klicka för att utvidga...
GOTBound skrev:British Airways telefonnummer numret på hemsidan och i appen möter mig med "Numret används inte" 0770-110020 samt +46 versionen, likadant på 08-501 631 41. Chatten är otillgänglig när jag vill prata med operatör så just nu får jag inte tag på BA.Finns det något annat nummer till BA som inte är de brittiska betalnumret?BA har avbokat, bokat om och nedgraderat ett av segmenten på en kommande bokning, tidigare har jag kunnat boka om viaManage My Bookingmen nu finns det bara en kryptisk knapp som heterReview and accept your itinerary vilket jag inte riktigt tycker framgår om jag då accepterar ändring eller kan boka om efter jag tryckt på denna, mer än att jag kanefterfrågarefund för nedgraderingen men jag lockas inte ändå av 2h all-economy ATR-72 till HEL.Visa bifogad bild 126878Visa bifogad bild 126879Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Känns sjukt otydligt vad BA menar i texten under den enda (?) knappen du kan trycka på. Om du vill avboka skall du först acceptera och sedan gäller vanliga avbokningsreglerna...?!?!Dessa jävla ATR72 som Finnair trycker in lite här och var skapar en riktig röra. Varför inte bara erbjuda C-service ombord på dem? Ingen kanske väljer det frivilligt men det skulle ju minska problemen vid missade anslutningsflyg till exempel.Dessutom tror jag inte du skulle få så mycket pengar tillbaka. Stor risk att du hamnar i Y-klass som kostar lika mycket som eller mer än en billigare business-biljettKlicka för att utvidga...
Kunde de inte boka om dig på AY?Tomas E skrev:Skulle ha flugit med BA nu ikväll, ARN-LHR, men flyget är inställt. Efter gårdagens härdsmälta i den brittiska trafikledningen är det sådant som händer, och grundorsaken är inte BAs fel, även om det ofta ser ut som att BA lyckas ha en hög andel försenade flyg varje dag även utan externa störningar...Jag måste dock säga att BA har hanterat det hela totalt inkompetent. Flyget står som inställt sedan över 5 h, möjligen 6 h, men jag harfortfarandeinte fått varken sms eller epost om att det faktiskt är inställt. Nyss kom det epost med allmänt hållen information att "we are still experiencing significant knock-on effects, including unavoidable delays and cancellations" men inte den typen av meddelande där man ser sin flight med flightnummer, bokningsnummer och texten "cancelled". Det här är för mig ett meddelande som betyder att "håll utkik för förseningar och eventuellt inställt flyg".Sedan i morse höll jag av nyfikenhet koll på flighten och på det inplanerade flygplanet via Flightradar24. Flighten gick från "i tid", via 2 h försening till inställt (efter att planet blivit 3 h försenat iväg från LHR mot Frankrike). När jag lite senare gick in på "manage my booking" så stod det som inställt där, utan någon ombokning och alltså utan något meddelande. Självfallet fick jag först meddelandet på skärmen att de inte kunde visa mina bokningar, så jag var tvungen att knappa in bokningsreferens och efternamn igen, men så är det ofta på BAs webbplats. Ganska många "normalintresserade" resenärer skulle nog inte hittat till informationen.Jag reser på en resebyråbokning (jobbresa) så jag pratade med dem. Efter att vi avvaktat om BA skulle boka om i några timmar så bokade de om mig till SAS imorgon. (För övrigt har inga av SAS flighter ARN-LHR har ställts in idag.) De var också förvånade över att inte någon automatisk ombokning skett och nämnde också att alla BA-avgångar ARN-LHR var "blockade" (åtminstone de närmaste dagarna). Jag antar att det betyder att jag inte hade kunnat boka om till annan BA-avgång i närtid om jag själv hade haft tillgång till bokningen, d.v.s. infon "If you’re due to fly with us on Tuesday 29 August or Wednesday 30 August on a short-haul service, you can move your flights free of charge to a later date if you wish, subject to availability" är förmodligen lögn. "Ska de göra det här manuellt kommer det att ta ett år" var en annan kommentar från reseagenten.Det här är helt enkelt långt under den lägstanivå jag förväntar mig av ett flygbolag ovanför det värsta och mest passagerarfientliga LCC-träsket. Nämnas kan att jag har mitt OneWorld Emerald inlagt på bokningen. Högsta nivå av alliansstatus är uppenbarligen värt exakt noll när det krånglar på allvar hos BA.Hade jag varit strandsatt någonstans där jag inte hade något boende och behövt ta ställning till om jag skulle boka någon av de sista dyra biljetterna med ett annat bolag för egna pengar p.g.a. inkompetens från BA, hade jag inte bara varit irriterad utan tvärförbannad. Nu är det bara ett problem som ska lösas, och som kostar arbetstid för mig och pengar för min kära arbetsgivare.Klicka för att utvidga...
Ingen aning. BA bokade alltså inte om mig alls, och om BA hade "blockat" sina avgångar antar jag att jobbresebyrån inte kunde göra några ombokningar till BA codeshare? Den allmänt hållna informationen sa i och för sig "We are also rebooking affected customers onto alternative airlines where possible" (vilket vi vet att de är skyldiga till) men det har de alltså inte gjort i mitt fall.trekker skrev:Kunde de inte boka om dig på AY?Klicka för att utvidga...