Senaste nytt

Bra lounge på Wiens flygplats?

Mr Basic

Medlem
Kan tilläggas att Vienna Lounge ligger före passkontrollen ut till D-gaterna (så nu sitter jag ändå på Austrians lounge med rätt osköna stolar). o_O :(
 

Piffsan

Medlem
Om man har drygt 8 tim transfertid på VIE, dagtid, skulle ni föredra lounge (finns bra viloplatser på VIE)” lounge) eller dagrum?

Flyger in från USA, i Business. Har även Amex Platinum om det skulle innebära inträde till annan lounge. 2 vuxna och 1 barn (12 år, resvan).
 

majoren

Medlem
Även om maten i Austrians egna lounger i Wien får någorlunda godkänt, är de osedvanligt trånga och tråkiga. Lite av en skandal. Inget för långa loungehäng. Undvik!
 

trekker

Medlem
Inte varit i Austrian lounge i Wien efter pandemin, men innan tyckte jag maten och drycken var riktigt bra men då jag var där var det fullsmockat med folk varje gång och dåligt med plats och många bord inte avdukade.
 

Mr Basic

Medlem
Om man har drygt 8 tim transfertid på VIE, dagtid, skulle ni föredra lounge (finns bra viloplatser på VIE)” lounge) eller dagrum?

Flyger in från USA, i Business. Har även Amex Platinum om det skulle innebära inträde till annan lounge. 2 vuxna och 1 barn (12 år, resvan).
Satt dryga 2 tim i Austrians D-lounge igår och mat/dryck var helt ok men det känns väldigt spartanskt möblerat och endast en herrtoalett. Stolarna var dessutom rätt osköna. Efter ca 30 min blev vi dock i princip själva resten av tiden då IAD, JFK, ORD samt 2x TLV avgick samtidigt.
 
Toppen