Senaste nytt

Booking.com gratis taxi från Newark - väntetid?

Henry

Medlem
Jag har en resa bokad till New York där vi bokat boendet via booking.com och vi hade då rätt till deras Free taxi promotion (utförs av Heycars i vårt fall). Man anger flygnummer och taxin väntar 45 minuter ("The driver will track your flight so they know exactly when to get there, and they'll wait for 45 minutes after they arrive.").

Vi anländer Newark med United (UA491) en tisdag kl. 20:35 och reser på visum (ej ESTA och kan därför inte använda MCP) med incheckat bagage. Dvs. 45 minuter känns lite väl tight. Är det någon som har erfarenhet från tjänsten och vet om taxin faktiskt väntar längre, alternativt om man kan ringa dem när man står i immigration-kön och få dem att vänta ytterligare? Gissningsvis allokerar de inte en bil som är redo precis när man landat. Ett annat alternativ är att skippa flightnummer och i stället ange en tid, men då riskerar man i stället att missa taxi om flyget är försenat, eller behöva vänta onödigt länge.

Alla tips mottages!
 

Henry

Medlem
En kort rapport här.

När jag satt på flyget så kom det ett Whatsapp-meddelande med info från min chaufför. Han meddelade att det ingick 60 min waiting time, vilket senare visade sig vara från touchdown (inte från scheduled arrival - vi landade nästan en timme tidigt). Som väntat så drog det ut på tiden och vår waiting time gick ut. När vi kom igenom efter två timmar skrev chauffören och frågade hur det går. Det visade sig att han inte fått någon annan körning och erbjöd sig att köra oss in till Manhattan för 37 USD (tolls + tip), vilket vi accepterade.

Det hade kanske varit smartare om denna gratisresa ingick från hotellet till flygplatsen på hemvägen, men jag vet inte om det går att ordna det så.
 
Toppen