Senaste nytt

Bonusresa tillgång

Bridgeman

Medlem
Letar EB resa till New York nästa år. Tänkt resa 1/9 - 7/9. Letar på Award Fares där hittar jag platser även på Air France hemsida. När jag söker genom SAS award Sky så finns inte några platser. Vilken sida ska man lita på? Ringa SAS?

Letar EB resa till New York nästa år. Tänkt resa 1/9 - 7/9. Letar på Award Fares där hittar jag platser även på Air France hemsida. När jag söker genom SAS award Sky så finns inte några platser. Vilken sida ska man lita på? Ringa SAS?

Finns väldigt begränsad tillgänglighet om det är business class du söker. Se diskussionen på de typ 10 sista sidorna här: https://www.businessclass.com/forum...ard-flights-med-sas-efter-1-september.105998/

Den enda sida du kan lita på är sas. Vad Air France har för tillgänlgihet spelar ingen roll för vad sas har för tillgänglighet (även om de ibland stämmer överens).
Awardfares kräver att du ställer in sökningen på sas eurobonus för att den ska visa vad sas potentiellt kan boka, gör du någon inställning så visas troligtvis andra bolags tillgänglighet.

Den enda sida du kan lita på är sas. Vad Air France har för tillgänlgihet spelar ingen roll för vad sas har för tillgänglighet (även om de ibland stämmer överens).
Awardfares kräver att du ställer in sökningen på sas eurobonus för att den ska visa vad sas potentiellt kan boka, gör du någon inställning så visas troligtvis andra bolags tillgänglighet.

Bra förklarat @palmen :)

Ifall någon mot förmodan inte hänger med - så bifogar jag en illustration nedan.

Är man bara intresserad av att se tillgängligheten för Eurobonus - då ser man till att enbart ha Eurobonus checkat i listan över de olika lojalitetsprogrammen som Awardfares kan visa.

Har man däremot poäng i flera bolag, eller Amex MR-poäng, så kan det vara bra att checka i flera för att få en enkel översikt på de olika resorna som hittas - då poängkostnaden för en och samma resa kan skilja sig mellan de olika bolagen.

Screenshot 2024-09-30 at 10.18.20.png

Toppen