Senaste nytt

Bonuspoäng på restauranger

cleverton

Medlem
Hej,

Kikat lite på denna sida:
SAS EuroBonus

Finns en del riktigt bra erbjudanden där.
Frågan jag har är hur man säkerställer att man får poängen vid köpet.
Jag har inte fått något SAS Eurobonus-kort än (medlem i mars).
Antar att det är för att jag har både SAS MasterCard och SAS Amex.
Stämmer det?

Måste jag ha ett "dedikerat" (ej kreditkort) Sas Eurobonus-kort för att använda erbjudandena, och hur får jag det i så fall?

• Gilla
Reactions: Gus
Så som jag fattar det måste du ha ett vanligt medlemskort, ska gå att beställa på sas hemsida (fungerade på den gamla i alla fall). Har bara testat en gång på Pontus in the air, där drogs kortet i terminalen innan mitt betalkort användes. Poängen kom in på några dagar.

Jag är också fundersam över det här.
Generellt sett verkar restaurangerna väldigt oinformerade angående det och det gäller även de två ggr jag varit på Pontus in the Air och försökt få poäng.
Bara hoppas det börjar fungera och man får sina poäng :)

Jag har lyckats få poäng vid två köp från restauranger på listan. Man drar sitt ("rena") Eurobonuskort i kortterminalen vid betalningen, före man petar i betalkortet, men man får ingen som helst bekräftelse typ "bonus registrerad" utan terminalen säger "Medges ej" och så får man börja om med betalkortet. Riktigt osmidigt, faktiskt, men det har åtminstone fungerat so far.

Tog (för mig) några dagar innan poängen trillade in.

Jag var på South Side i Stockholm och tittate på fotboll med några vänner förra året.
Där lämnade jag mitt EB-medlemskort tillsammans med mitt Amex när jag tog notan, poängen rullade in någon vecka senare.

Jag testade detta på ett av Trattorians ställen i Sthlm för en kort tid sedan. Det är det vanliga medlemskortet som ska dras. Personalen var helt oförstående men drog kortet innan köpet iaf. Det fungerade dock inte, så poängen registrerades inte automatiskt.

Jag utnyttjade istället möjligheten till efterregistrering (spara kvittot) och fick snabbt svar och bekräftelse på att de skulle sätta in poängen på mitt konto inom några dagar. Har inte sett poängen än, men förhoppningsvis fungerar det.

Toppen