Senaste nytt

Bonusbiljett Sydamerika TAP eller Lufthansa dec-feb

ulagun

Medlem
Planerar längre vistelse Uruguay samt Argentina mitten dec -18 till feb-19.
Har en AMEX 241 men tyvärr lär vi inte få ihop nog poäng för business..
Har kommit fram till två alternativ
CPH-LIS- Porto Alegre i södra Brasilen i economy eller Lufthansa CPH-FRA- EZE i premium economy.
Även tips på annan routing skulle uppskattas.
Har rest med buss/färja några gånger mellan Porto Alegre och Buenos Aires samt vv. och det blir inget problem.
Behöver dock råd både gällande bästa tillgänglighet bonusbiljetter samt minst dåliga bekvämlighetsalternativ TAP eller Lufthansa.
Rest TAP economy endast inom Europa och upplevt dem OK, förutom bristen på fika. Lufthansa premium economy upplever vi som uthärdligt interkontinentalt.
Följdfråga är vilket av alternativen som ger bäst möjlighet till cash uppgradering åtminstone ena vägen..

Hur många Eurobonuspoäng räknar du med att ha tillgängligt när det är dags att boka och hur många personer ska åka?
Vi är två pers. Beroende hur nära avresa vi bokar så bör det bli 110-120.000 poäng.
Vid eftertanke håller jag dock med fcx. Dumt slösa poängen på economybiljetter. Bättre använda poängen för den årliga hockeyresan till USA. Då räcker de till business med SAS.
Kvarstår dock frågan om vilket som blir bäst,( läs; minst obekvämt) men som betalande, TAP eller Lufthansa enligt ovan

• Gilla
Reactions: Gus
Fördelen med TAP är att inget av legsen blir jättelångt, men det brukar krävas en övernattning i Lissabon.
Lufthansa tvärtom...

Fördelen med TAP är att inget av legsen blir jättelångt, men det brukar krävas en övernattning i Lissabon.
Lufthansa tvärtom...
Jo tack, har rest fullsatt economy FRA-EZE, något vi aldrig gör om. Fru Ulagun, normalt väldigt tålig kvinna, får något väldigt lömskt i blicken bara jag nämner den resan = :mad:
Som pensionärer med all tid i världen lockar stop-over erbjudandet TAP har i Lissabon.

• Gilla
Reactions: Gus
Jo tack, har rest fullsatt economy FRA-EZE, något vi aldrig gör om. Fru Ulagun, normalt väldigt tålig kvinna, får något väldigt lömskt i blicken bara jag nämner den resan = :mad:
Som pensionärer med all tid i världen lockar stop-over erbjudandet TAP har i Lissabon.

Vad med att boka Lufthansa Premium från start eller boka en ekonomiklass och sedan bjuda på en uppgradering till Premium?

Jag vet inte vad Sydamerika ligger på i Premium men till Nordamerika ser jag priser ner mot 6.500-7.000kr per person.

Toppen