Air Canada använder Amadeus sedan tidigare år men det betyder inte att du kan se bokningen på CheckMyTrip.Jag har bokat vårens äventyr till Toronto med Air Canada, jag har fått en bokningsreferens, men den verkar inte fungera i Amadeus, beror det på att de använder något eget system?
De brukar ha flera PNR till samma bokning. Det finns säkert ett SAS-PNR oxo. Ring Air Canada så kan de läsa upp det för dig.Tack för snabbt svar!
Jag ansluter från Arlanda med SAS, bör jag inte kunna se bokningen i SAS-appen eller på SAS hemsida? Kan de bestämma att inte publicera via partners som utför flygningar också?
De brukar ha flera PNR till samma bokning. Det finns säkert ett SAS-PNR oxo. Ring Air Canada så kan de läsa upp det för dig.
Jag har får ibland S och ibland någon Go-klass, minns inte vilken på SAS-flygen när jag bokat premium med Air Canada, det är lite lotteri.Så var det, men fick tag på den referensen via en kontakt på SAS =}
Däremot står det att bokningen även på SAS-flygen är Premium Economy, men eftersom SAS shorthaul räknar Plus som Business så verkar det som man får åka i GoBokningsklassen är E så det kanske ger någon extra EB-poäng om man har tur i alla fall.
Jag har får ibland S och ibland någon Go-klass, minns inte vilken på SAS-flygen när jag bokat premium med Air Canada, det är lite lotteri.
Var i Maple Leaf loungen igår. Det var en trevlig överraskning!Köpte även till Maple Leaf-lounge på hemvägen, som jag förstod kunde man inte köpa någon lounge access på utresan från Europa, men Diners finns alltid om det blir panik.