Senaste nytt

Bokningsklass L med Swiss, SAS Lounge?

MattiasK

Medlem
Hej

En snabb fråga:
Om jag har bokningsklass L på en Swissresa Göteborg-Genève (Gruppbokning via resebyrå), kommer då jag och 1+ in i SAS loungen på Landvetter. Är EBG, men har för mig att bokningsklass på gruppresa kan ställa till det.

Hej

En snabb fråga:
Om jag har bokningsklass L på en Swissresa Göteborg-Genève (Gruppbokning via resebyrå), kommer då jag och 1+ in i SAS loungen på Landvetter. Är EBG, men har för mig att bokningsklass på gruppresa kan ställa till det.
Det ska inte vara något problem, enda undantaget för loungeaccess är så vitt jag vet charter bokningar.
Så länge du flyger med ett LX nummer på swiss metall så skulle inte jag oroa mig alls.

Det ska inte vara något problem, enda undantaget för loungeaccess är så vitt jag vet charter bokningar.
Så länge du flyger med ett LX nummer på swiss metall så skulle inte jag oroa mig alls.

OK, resan är dock bokad med UCPA, en gruppresa. Flightnummer är dock LX.
Gott försöker och hoppas på det bästa :)
Tack för hjälpen

En följdfråga på resan:
Vilken lounge är att föredra i Genève: swiss business eller swiss senator.
Är EBG så kan välja och kommer ha 2 timmar att döda innan hemresa

En följdfråga på resan:
Vilken lounge är att föredra i Genève: swiss business eller swiss senator.
Är EBG så kan välja och kommer ha 2 timmar att döda innan hemresa
Generellt ska väl Senator vara lite bättre. Framförallt bättre fika. Brukar därför välja Senator . Undantag är de gånger det är fullt, bara ståplats i Senator. Av någon anledning kan det då vara gott om plats i Business loungen.
Ungefär som att jämföra SAS Gold och Business lounger. Skillnaden är att dessa har avsevärt sämre mat /dryck utbud. (Obs understatement)

Toppen