Senaste nytt

Bokning av längre layovers via SAS hemsida?

Varför kan man inte via SAS:s hemsida boka "multi-city" på en och samma biljett som på Emirates´s hemsida som exempel utan du måste göra olika bokningar?

Ett exempel jag har där jag måste boka i omgångar är till våren då sambon och jag ska till London 19-28 Mars.

Då vill jag ha följande resa på en och samma biljett

19 Mars
Tromsö-Oslo
20 Mars
Oslo-London SAS Plus
28 Mars
London-Tromsö

Hade nu multicitybokning funnits på SAS så hade det gått toppen, men nej det finns ju inte:)
Ja knepigt att det inte finns. Uniteds är stalltipser om du vill boka ☺️

Nu blev det en ny bokning via United...

Matrix och UA hittade pris i A-klass på SK882 17/9 medan SAS endast visar B-klass (?) tillgänglig.

2171 kr (t/r över dagen) istället för 3421 kr.
Har den biljetterats? Har ett antal gånger råkat ut för just detta på United, och det har då berott på att deras system inte synkat ordentligt. 24-48 timmar senare har den fortfarande inte biljetteras, och efter kontakt med Uniteds kundtjänst har de meddelat att det var just det som var felet.

(Sedan brukar de alltid förklara att jag nog borde boka på sas.se när det är enbart SAS-flights på bokningen...)

Har den biljetterats? Har ett antal gånger råkat ut för just detta på United, och det har då berott på att deras system inte synkat ordentligt. 24-48 timmar senare har den fortfarande inte biljetteras, och efter kontakt med Uniteds kundtjänst har de meddelat att det var just det som var felet.

(Sedan brukar de alltid förklara att jag nog borde boka på sas.se när det är enbart SAS-flights på bokningen...)
Inte ännu - men brukar alltid ta ett antal timmar. Vi får se om det fungerar eller ej. Dock visar Matrixen samma sak, så om det är en delay är den ganska kort.

Annars får det blir en fulvariant med SK ut och Norsken hem. Tänker inte betala 2689 kr OSL-ARN när jag kan flyga för 1156 kr med DY och få en totalkostnad på 1938 istället för 3421 - däremot är jag beredd att betala 2171 kr för att hålla mig till SAS. (Råkar vara Plus hem, men det har absolut noll värde för mig annat än en skvätt poäng)

Inte ännu - men brukar alltid ta ett antal timmar. Vi får se om det fungerar eller ej. Dock visar Matrixen samma sak, så om det är en delay är den ganska kort.
Det jag råkat ut för är just att både Matrix och United laggat lite efter. United dock betydligt mer än Matrix - de kan ofta ligga minst 24 timmar efter i availability på både SAS och Lufthansa åtminstone.

Toppen