Senaste nytt

Bokad SAS-award, men vill byta "betalare"?

Johan67

Medlem
Vi är två personer som bokat SAS C på utresa och SAS Plus på hemresa med "2-4-1".

I efterhand kom vi på att det skulle vara lämpligt att flytta "bokningen" till person två och istället ta alla poäng från dennes konto samt nyttja dennes "2-4-1".

Är det möjligt eller riskerar det att bli helt fel, eftersom det nog behövs manuell hjälp?


Edit: Det finns inga C-awards kvar så det går inte att göra ytterligare en bokning.
 
Last edited:

AtleFlyg

Medlem
Det där går inte. Det blir som en ny bokning. Finns inte platserna så går det inte. Finns platserna så boka på nytt med rätt person och avboka från fel person.
 

Thornado

Medlem
Såvitt jag vet så är det omöjligt att "flytta" bokningen på det sättet, utan det måste istället göras en ny bokning och den första bokningen bokas av.
Skulle det finnas awardplatser kvar på samma flighter så är det ju enkelt att göra en ny bokning och när den väl är gjord så bokar ni av den första. Eftersom det med stor sannolikhet inte finns fler platser kvar (framförallt i SAS C) så är det riskabelt att göra något. Om ni bokar av den första bokningen så finns det en viss möjlighet att awardplatserna dyker upp igen så småningom, men det är minst lika troligt att de aldrig kommer tillbaka, så jag skulle nog inte våga göra det.
 

Johan67

Medlem
Det där går inte. Det blir som en ny bokning. Finns inte platserna så går det inte. Finns platserna så boka på nytt med rätt person och avboka från fel person.

Såvitt jag vet så är det omöjligt att "flytta" bokningen på det sättet, utan det måste istället göras en ny bokning och den första bokningen bokas av.
Skulle det finnas awardplatser kvar på samma flighter så är det ju enkelt att göra en ny bokning och när den väl är gjord så bokar ni av den första. Eftersom det med stor sannolikhet inte finns fler platser kvar (framförallt i SAS C) så är det riskabelt att göra något. Om ni bokar av den första bokningen så finns det en viss möjlighet att awardplatserna dyker upp igen så småningom, men det är minst lika troligt att de aldrig kommer tillbaka, så jag skulle nog inte våga göra det.

Tack för snabbt svar - jag hade det på känn och antar att "kundservice" inte kan göra något manuellt...trist.
 
Toppen