Senaste nytt

Boka två Hilton stays efter varandra

palmen

Moderator
Har en bokning på ett Hilton måndag-fredag som inte jag ska betala men vill förlänga det över helgen fredag-söndag där jag ska stå för hotellkostnaden.

Man kan ju inte trigga två stays på detta sätt, men går det att ha det som två separata bokningar men behålla rummet och se till att få två olika kvitton på det hela?
 
Har en bokning på ett Hilton måndag-fredag som inte jag ska betala men vill förlänga det över helgen fredag-söndag där jag ska stå för hotellkostnaden.

Man kan ju inte trigga två stays på detta sätt, men går det att ha det som två separata bokningar men behålla rummet och se till att få två olika kvitton på det hela?
Ja det ska fungera, det har jag gjort några gånger. Vid ett tillfälle fick jag faktiskt också två stays registrerade, och ett brev på rummet med välkommen tillbaka trots att jag redan hade alla mina grejer där.
 

jumbooze

Medlem
Jag har också gjort detta, efter frukost har jag checkat ut och fått räkningen och sedan "checkat in igen" fick dock inte 2 stays utan bara en
 

FF#1

Medlem
Vå bokningar, två kvitton, ett rum. Inga problem.
Får du två stays så är det en bonus, men räkna inte med det
 

Senator

Moderator
Jag bokar ofta så antingen på grund av pris eller när jag mixar en vistelse med poäng med pengar (t.ex. 5 nätter på poäng + 2 nätter med cash). Men jag har aldrig fått mer än 1 Stay för detta.
 

palmen

Moderator
OK, låter bra. Blir 5+2 dagar att boka :)
Riktigt grym prepaid rate jämfört med avbokningsbara alternativen och det är 99,9% säkert att jag kommer att åka så värt att chansa.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har också gjort detta, efter frukost har jag checkat ut och fått räkningen och sedan "checkat in igen" fick dock inte 2 stays utan bara en
Jag bokar ofta så antingen på grund av pris eller när jag mixar en vistelse med poäng med pengar (t.ex. 5 nätter på poäng + 2 nätter med cash). Men jag har aldrig fått mer än 1 Stay för detta.
@gdaily har också sagt liknande. Man inte får flera stays om man bokar samma hotell en efter en.
 

Jönsson

Medlem
Har en bokning på ett Hilton måndag-fredag som inte jag ska betala men vill förlänga det över helgen fredag-söndag där jag ska stå för hotellkostnaden.

Man kan ju inte trigga två stays på detta sätt, men går det att ha det som två separata bokningar men behålla rummet och se till att få två olika kvitton på det hela?
Det brukar inte vara något problem. Du kan ve receptionen baka ihop bokningarna på plats. Om de inte vill slå ihop bokningarna kan du be om samma rum till nästa stat. Sedan får du bara vid tillfälle gå ner till receptionen och programmera om nycken.
 

fcx

Medlem
Jag har gjort det där flera gånger, när man behöver förlänga en pre-pay stay.
Om man mailar hotellet i förväg så brukar de fixa att slå ihop bokningar, men ge två kvitton (eller speca natt för natt på kvittot). Maila i förväg så fixar de det, och säg till igen när du checkar in.
 

Doctor-X

Medlem
Hittar ingen tråd som passar till min fråga, men tyckte det kändes onödigt att starta en ny tråd. Jag har 3 nätter bokade (en bokning), men arbetsgivaren ska bara stå för 2, går det att få separat kvitto för endast två nätter? Eller måste man boka 2 + 1 ?
 
Toppen