Senaste nytt

Boka resa till Indien utan visum

Jag flög ARN-DEL-VNS, bytte inte terminal i Delhi, men blev tvungen att gå genom immigration, ut från internationella terminalen och sen in igen på "domestic"-sidan. Osäker på hur man gör om man byter till ett annat internationellt flyg på Terminal 3 i Delhi. Det gick hyfsat smidigt i alla fall. Vad jag angav som ankomstflygplats i e-visat verkar inte ha spelat någon roll, det kom inte med på det pappret jag skrev ut och hade med mig.

Sitter och knåpar ihop en RTW-resa och har fastnat i visumträsket. Avser flyga på en enkelbiljett som innehåller segmenten CPH-DEL och DEL-BKK. Väntan i DEL är sex timmar. Ankommer och avgår från T3. Finns uppgifter om att internationell transfer inte kräver visum. Men uppgifterna är otydliga. Någon med färska erfarenheter?

Sitter och knåpar ihop en RTW-resa och har fastnat i visumträsket. Avser flyga på en enkelbiljett som innehåller segmenten CPH-DEL och DEL-BKK. Väntan i DEL är sex timmar. Ankommer och avgår från T3. Finns uppgifter om att internationell transfer inte kräver visum. Men uppgifterna är otydliga. Någon med färska erfarenheter?
Du ska inte behöva visum för detta om ankommande och avgående flygbolag är samma och du flyger från samma terminal. Jag har flugit HKG-DEL-DXB och DXB-BOM-HKG utan visum. Vad de vill se är boardingkort för transit.

Hej

Just hemkommen från Sri Lanka. Vi flög via Delhi på vägen dit och behövde inget Visum. Vi träffade dock på svenska resenärer som bokat 2 enkelbiljetter, dvs Stockholm-Delhi och Delhi-Colombo. De kunde inte hämta ut sitt bagage i Delhi och checka in på nytt eftersom de saknade Visum för Indien.

Toppen