Senaste nytt

Boka resa med spädbarn innan födsel

jetset

Ny medlem
"Hej X, Grattis till bebisen. Vi hjälper er att lägga in det, så ni kontaktar då oss när barnet är fött så att vi kan lägga in rätt födelse datum och namn i bokningen."

Svar från SAS kundservice.
 

Emil123

Medlem
Vet ni om det skiljer något mellan olika bolag i *A om att lägga till infant till befintligt 2-4-1 award-resa? Tittar på en resa till Japan just nu.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Doctor-X

Medlem
Hej! Kan uppdatera nu, bokade en *A resa tidigare och när infant var född ringde jag in för att lägga till honom på existerande biljett. Det var inga problem att göra, födelsedatum+namn behövdes.
Lite i samma sits inför en resa jag tänkte boka nästa höst (men lite fundersam över när SAS byter från *A till SkyTeam hur en sådan ändring skulle funka - beror ju såklart när bytet sker och om infanten är född innan alliansbytet), räknades detta som än ändring dvs 150kr/person i ändringsavgift eller var det bara att lägga till?
Fick du nya biljetter?
 

MLC

Medlem
Lite i samma sits inför en resa jag tänkte boka nästa höst (men lite fundersam över när SAS byter från *A till SkyTeam hur en sådan ändring skulle funka - beror ju såklart när bytet sker och om infanten är född innan alliansbytet), räknades detta som än ändring dvs 150kr/person i ändringsavgift eller var det bara att lägga till?
Fick du nya biljetter?
Gjorde detta i veckan, ingen ändringsavgift och poängen drogs inte om. Inte var det heller problem att resan hade flera ben med sq.
 

Emil123

Medlem
Bara för att ge en datapunkt, eller snarare avsaknaden av en. Gjorde andra ändringar som krävde nya biljetter+avgift. så vet inte om bara infant-tillägget skulle triggat något.
 
Toppen