Senaste nytt

Boka Lufthansa First och flyga codeshare med Singapore Airlines, fällor?

Per N

Medlem
Finns det några fällor med att boka codeshare på Lufthansa för att flyga first med Singapore Airlines annat än poängintjäningen? Eftersom det är betydligt billigare än att boka direkt med Singapore Airlines så blir man förstås fundersam.
 

JacobGBG

Medlem
Finns det några fällor med att boka codeshare på Lufthansa för att flyga first med Singapore Airlines annat än poängintjäningen? Eftersom det är betydligt billigare än att boka direkt med Singapore Airlines så blir man förstås fundersam.
Risk att du inte får tillträde till samma nivå på Lounge, typ The Private Room utan hänvisas till SilverKris.
 

JacobGBG

Medlem
Va? Är detta en gissning eller sanning?
Aldrig hört talas om att man nekas tillträde till Lounge pga codeshare, det är operating carrier som ska spela roll.

Som jag nämnde så är det en risk ej definitivt, jag kollade på SQs lounge policy men kan ej se något uttalat för detta specifika case. SQs chat kundtjänst kan säkert klara upp detta för den som ids.
 

palmen

Moderator
Som jag nämnde så är det en risk ej definitivt, jag kollade på SQs lounge policy men kan ej se något uttalat för detta specifika case. SQs chat kundtjänst kan säkert klara upp detta för den som ids.
Nu ska jag inte ta gift på det, men den risken är nog försvinnande liten då SQ inte verkar ha någon sådan policy.
 
Toppen