Senaste nytt

Boka & Checka in i mitt namn men andra gäster

hypoethical

Medlem
Mina morföräldrar kommer på besök och hade tänkt boka in dem på ett hotell här i närheten av mig. Är det någon som vet om det kan uppstå problem om jag bokar i mitt namn och checkar in åt dem men de kommer husera i rummet under natten.

Har suttit och läst villkoren hos Radisson men hittar inget förutom att radissonrewards rumsuppgradering endast gäller om medlemmen är den registrerade gästen. Vilket bör tolkas som att det inte skall vara några problem men känns ändå lite vanskligt.

Mina morföräldrar kommer på besök och hade tänkt boka in dem på ett hotell här i närheten av mig. Är det någon som vet om det kan uppstå problem om jag bokar i mitt namn och checkar in åt dem men de kommer husera i rummet under natten.

Har suttit och läst villkoren hos Radisson men hittar inget förutom att radissonrewards rumsuppgradering endast gäller om medlemmen är den registrerade gästen. Vilket bör tolkas som att det inte skall vara några problem men känns ändå lite vanskligt.

Den klausul du hänvisar till gäller att du inte kan boka rum åt andra och förvänta dig en gratis uppgradering.

Naturligtvis ska dina morföräldrar stå på rummet. Tänk dig en brand, och de behöver leta efter dem. På listan står bara ett namn så de slutar när de hittar din mormor medvetslös där i röken.

Nej, registrera dem som sig bör. Däremot kan ni ju bo tre där - i teorin - om det är poängen du är ute efter.

Jag har haft liknande situationer (i Stockholm). Har nämnt för hotellet vid incheckning hur läget är och det har aldrig varit något problem, mina släktingar har fått bo och jag har fått poäng.

När du bokar på Radisson site'n skriver du in de som skall bo där. Har gjort det med ungarna åtskilliga gånger det är aldrig några problem och ibland blir de uppgraderade i alla fall.

Jag skulle sammanstråla med flickvännen i London. Vi reste från olika europeiska städer och skulle tillbringa helgen i just London.

Mitt flyg blev inställt på vägen dit och hon fick gå själv till vårt i förväg bokade och förskottsbetalda Radissonhotell.

Trots att hon var integistrerad som person två som skulle bo i rummet utbröt en ohemul mängd problem som slutade i att de inte ville ge henne något rum eller någon nyckel!

Självklart helt orimligt när de hade rum, vi hade både bokat och betalat i sin helhet. Bokningen fanns där och den såg dem. Hon ringde mig och undrade om hon skulle göra en ny, egen bokning och så fick kundtjänst klara upp det i efterhand. Jag ringde hotellet och bad att få tala med manager on duty. Först vidhöll han att eftersom jag inte var där, så blev det inget rum! När jag milt frågade om han själv tyckte att det verkade rimligt, kl 23.30 en fredagsnatt, så mjuknade han en smula. Tio minuter senare hade hon nyckeln i sin hand.

Tänk så smidigt det kan gå ibland...

Toppen