Senaste nytt

Boka A klass på ba.com

Hmm... jag förstår att man kan säga humoristiskt att SAS gamla business är bättre än BA F, lite för att förstärka att man var missnöjd, men på allvar? Och att man hellre sitter i CW än ett BA F-säte är för mig obegripligt. Att sen pris spelar in, det gör det ju alltid. Jag tycker inte EK F är värt 80.000kr för en biljett, men om någon nu är beredd att köpa en biljett, oavsett pris, då skulle jag ju inte säga att EK F är så dåligt, bara för att JAG anser priset vara för högt.

Du har väldans otur @agehall :) BA F är bara dålig personal, Hilton behandlar dig alltid dåligt som Diamond.

• Gilla
Reactions: m10
Hmm... jag förstår att man kan säga humoristiskt att SAS gamla business är bättre än BA F, lite för att förstärka att man var missnöjd, men på allvar? Och att man hellre sitter i CW än ett BA F-säte är för mig obegripligt. Att sen pris spelar in, det gör det ju alltid. Jag tycker inte EK F är värt 80.000kr för en biljett, men om någon nu är beredd att köpa en biljett, oavsett pris, då skulle jag ju inte säga att EK F är så dåligt, bara för att JAG anser priset vara för högt.

Du har väldans otur @agehall :) BA F är bara dålig personal, Hilton behandlar dig alltid dåligt som Diamond.

Sedan att dra alla slutsatser baserat på sample size = 1 är kanske statistiskt sätt lite svårt

Hmm. Undrar vad detta ger för möjligheter? Från och med 01JAN2019 ger AAdvantage 3 EQM för varje mile man flyger i J- och F-klass inventory. 2 EQM för övriga premium fares. Detta är en ökning mot nuvarande regler som ger 1,5 EQM / mile för andra bolag än American själva. Nya reglerna kommer gälla på American, British Airways, Finnair och Iberia.

En annan intressant sak är att dessa nya F-fares (enligt ExpertFlyer) just nu enbart verkar finnas från London till Dubai eller tvärtom.

För en resa i februari LHR-DXB

FNWC00S7F/DIFP BA F Round-Trip 29110(SEK) F 18/12/19 3 / 12M
FNNC00S5F/DIFP BA F Round-Trip 43105(SEK) F 18/12/19 -- / 12M

FNNC00S5F/DIFP BA F Round-Trip 51212(SEK) F -- / 12M

FNNC00S5F/DIFP BA F Round-Trip 59410(SEK) F -- / 12M

ANNC00S5 BA A Round-Trip 69052(SEK) F -- / 12M

F1 BA F One-Way 73832(SEK) F -- / 12M

FNNC00S1 BA F Round-Trip 75345(SEK) F -- / 12M

F1RT BA F Round-Trip 105472(SEK) F -- / 12M

Samma datum för Stockholm till Dubai:

AFFEUOW BA A One-Way 33137(SEK) F -- / 12M
FFFEUOW BA F One-Way 40133(SEK) F -- / 12M

AFFEUR BA A Round-Trip 51687(SEK) F -- / 12M

FFFEUR BA F Round-Trip 62450(SEK) F -- / 12M

A-klass finns inte på flygen så de biljetterna kan man inte köpa.

Förhoppningsvis är detta bara tillfälligt för när jag kollar finns det DIFP-fares mellan Stockholm och Boston.

Toppen