Senaste nytt

Boka 2-4-1, har barn så vart kan vi åka?

Semestrar de senaste åren har varit en charter med all inclusive.

Nu sitter jag på en 2-4-1 voucher och har 130.000 poäng som går ut 31 Juli.
För att göra det roligare så har jag också fru och 2 barn.

Någon som har något tips på vart familjen kan åka? Kan åka precis när som helst, antingen i sommar eller i vinter, men behöver bokas före 31 Juli. Familjen gillar nått varmt ställe.

Antar att det är svårt att få 4 platser i business.
Vi kanske kan dela upp det, 2 i business och 2 i ekonomi så får vi dela upp det med en unge var antingen dit eller hem?

Hit me med era bästa förslag!

1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Vart som helst
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur
  4. När vill/behöver du resa ut? 1 Juni 2022-1 Juni 2023
  5. När vill/behöver du komma hem? Se ovan
  6. Hur länge vill du vara borta? 10-14 dagar
  7. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna, 2 barn 4 och 5.
  8. I vilken kabinklass? Någon av följande
    • Business
    • Premium Economy
    • Economy
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  10. Vad är din budget? (per person) Har totalt 400.000 poäng (130.000 går ut 31 Juli så måste boka före det) och en 2-4-1 voucher.
  11. Vad är det viktigaste för dig?
    • En kul resa för familjen till nått varmt ställe
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Öppen för vad som helst, inget emot layovers, men de får gärna vara längre, typ 1-2 dygn.

I och med din budget och vilka kabinklasser du accepterar skulle jag söka på SAS Business award flights - Travel hacks efter resor till MIA eller LAX. Finns massor under dina datum, beror på när du helst vill åka och vilken kabinklass som finns tillgänglig. Dessutom tror jag att du får bäst pang för pengarna för barnbiljetter med SAS.

Är det bara jag eller är utbudet helt kasst?
Finns ju typ ingenting
Biljetterna med SAS släpps 330 dagar innan och de försvinner direkt så dessto senare du kan åka dessto bättre. Beror väl på vilka datum du söker på också men ja, utbudet på SAS försvinner snabbt.

Har försökt hitta 2 veckor ARN-LAX med utresa andra halvan av Juni. Utresa går bra men hem finns inget. Ska man vara ute med kort varsel?

Har försökt hitta 2 veckor ARN-LAX med utresa andra halvan av Juni. Utresa går bra men hem finns inget. Ska man vara ute med kort varsel?
Efter midsommar är peak season och du försöker boka för något mindre än 2 månader bort. Dessa biljetter gick nog åt för ca 9 månader sedan om de ens släpptes något (är ibland blackout under industrisemestern.

Semestrar de senaste åren har varit en charter med all inclusive.

Nu sitter jag på en 2-4-1 voucher och har 130.000 poäng som går ut 31 Juli.
För att göra det roligare så har jag också fru och 2 barn.

Någon som har något tips på vart familjen kan åka? Kan åka precis när som helst, antingen i sommar eller i vinter, men behöver bokas före 31 Juli. Familjen gillar nått varmt ställe.

Antar att det är svårt att få 4 platser i business.
Vi kanske kan dela upp det, 2 i business och 2 i ekonomi så får vi dela upp det med en unge var antingen dit eller hem?

Hit me med era bästa förslag!

Du kan även använda https://awardplanner.se/points/ för att se vart dina poäng tar dig.

Separat tråd: Eurobonus Award Planner | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

Toppen