Senaste nytt

Boendetips Zanzibar

Jonas C

Medlem
Har bokat 6 nätter på Zanzibar över midsommarhelgen, och söker lite tips på boenden.

Har bokat de två sista nätterna på Park Hyatt i Stone Town. Har hört mycket gott om hotellet, men har hört lite delade meningar om Stone Town och huruvida man bör spendera mer än 1-2 nätter där.

Är lite sugen på att bränna alla Hyatt poäng på resterande fyra nätter på Park Hyatt, men undrar om det kanske är mer värt att spendera 4 nätter på någon resort. Har kikat på Double Tree Nungwi.

Någon som har erfarenhet av dessa hotell, eller kan rekommendera andra hotell på ön? Tips mottas gärna.
 

richard87

Medlem
Var där i julas. Stone Town är en mycket intressant stad men man har sett den på två kvällar. Mycket atmosfär men stressigt och inte alls samma hakuna matata-känsla som resten av ön. Båda bör upplevas.
 
1-2 dagar i stone town är lagom, mysig stad. vi bodde på doubletree i en vecka. Klassiskt fyr-stjärnigt, god frukost, bra läge (norra delen är bäst utifrån strand och restauranger) trevlig personal. Ingen dröm, men inget fel heller. Gå på kryddtur, det är däremot magiskt.
 

Big Birger

Medlem
Spenderade 4-5 dagar på "Zanzibar retreat hotel" för några år sedan. Drivs av en finlandssvensk som är fantastiskt trevlig och har oändligt med berättelser från sitt liv från olika delar av världen. Det var väldigt lugnt och avkopplande, med bra mat och rena rum. Det ligger lite off på nordöstra sidan. Vi var där kring nyår och vi var helt ensamma på den gigantiska och magiskt vita stranden.
 

Jonas C

Medlem
Efter många om och men så avbokade jag min vistelse på DoubleTree Nungwi och bokade fem nätter på Melia Zanzibar.

Tack vare Melia Rewards kampanj där man får 25% bonus på köpta poäng så fick jag 5 nätter "ål inklusive" rate för 192 114 poäng köpta för €768. Motsvarande rate för cash gick på 2000 USD för 5 nätter.

Sista två nätterna är bokade på Park Hyatt i Stonetown med mina kategori 1-4 certifikat.

Återkommer med rapport.
 

A380

Medlem
Efter många om och men så avbokade jag min vistelse på DoubleTree Nungwi och bokade fem nätter på Melia Zanzibar.

Tack vare Melia Rewards kampanj där man får 25% bonus på köpta poäng så fick jag 5 nätter "ål inklusive" rate för 192 114 poäng köpta för €768. Motsvarande rate för cash gick på 2000 USD för 5 nätter.

Sista två nätterna är bokade på Park Hyatt i Stonetown med mina kategori 1-4 certifikat.

Återkommer med rapport.
Hej finns rapporten om Melia Zanzibar?
 
Toppen