Senaste nytt

Blue 1 i kris - halverar personalstyrkan

B717 har väl ungefär samma situation som A340? Törstiga, helt avskrivna och värda 0 kronor på marknaden.

Klart att man kan köpa nya ATR, men vem vill sälja till ett bolag i kris?

Det stämmer inte riktigt.
Samtliga Boeing 717 som levererats från fabrik flyger idag.
Ingen 717 kärra alls är parkerad i någonstanns i hela världen.
Det finns en efterfrågan på Boeing 717 särskillt hos Delta Airlines som damsuger hela världen efter fler Boeing 717.
Idag har DL 88 st 717.
Med mycket stor sannolikhet kommer dessa 4 kärror hamna hos Delta Airlines OM de försvinner från SAS Group.
Hos Delta kommer 717 säkert flyga vidare i minst 20-25 år till.
 
Det stämmer inte riktigt.
Samtliga Boeing 717 som levererats från fabrik flyger idag.
Ingen 717 kärra alls är parkerad i någonstanns i hela världen.
Det finns en efterfrågan på Boeing 717 särskillt hos Delta Airlines som damsuger hela världen efter fler Boeing 717.
Idag har DL 88 st 717.
Med mycket stor sannolikhet kommer dessa 4 kärror hamna hos Delta Airlines OM de försvinner från SAS Group.
Hos Delta kommer 717 säkert flyga vidare i minst 20-25 år till.

Delta sitter också på massor av MD-80 och 757:eek:r. Att säga att Blue1:s 717:eek:r är värdelösa är kanske att ta i, men jag tror inte att du får ens ett nytt plan för pengarna man får in av att sälja fyra gamla. Det finns ju inte heller så många köpare till 717:eek:rna, så det är väl egentligen bara Delta som är intresserade av att köpa. Men du har helt rätt i att de inte kommer att stå på marken och samla damm oavsett vem som äger dem.

Fast å andra sidan...

4 medeldistansplan som säljs tillsammans till en billig penning kan vara tillräckligt för att starta ett nytt flygbolag någonstans i världen.
 
Har en KF-flygning på GOT-ARN med en 717 den 7 juli, SK 142...
Tror bara jag haft en sådan flygning inrikes hittills för något år sedan.
 
Toppen