Senaste nytt

Bli Le Club Accorhotels (tidigare A-Club) Platinum gratis

Erik M

Medlem
Vad jag förstått så är detta sista året alla poäng är statusgrundande.

Källa: https://secure.accorhotels.com/gb/leclub/pdf/terms-and-conditions.pdf
Det stämmer. Mina nyligen inköpte poäng hjälpte mig upp till Gold. Och den statusen håller 2017 ut.

Det är helt enligt deras egna bestämmelser. Så här står det på hemsidan när man klickar in sig på sidan om olika nivåer och förmåner:

FROM TODAY, ANY STATUS LEVEL ACQUIRED DURING 2016 SHALL BE VALID UNTIL 31 DECEMBER 2017.
 
Är det någon som lyckats få behålla Guldstatus efter första året som aktieägare? Enligt deras nya vilkor får man kortet endast under första året och det verkar tillämpas strikt...silver här nu. Känns rätt uselt och jämfört med tidigare ständigt Platinum som ägare är det en ganska rejäl försämring.
Gick uselt för mig också, trodde man fick vara guld så länge man hade aktierna, men att man varje år fick skicka in sitt innehav som bevis. Jag tolkade dessa regler så, men tydligen inte:
Article 4 – Validity of membership

Membership is valid as long as the Club member meets the conditions set out in Article 2of these terms and conditions."


Article 2 – Conditions of membership to Shareholders' Club and means of registration

Any retail shareholder owning at least 50 bearer shares or 1 registered share and possessing a valid email address may join the Club. Accor Shareholders Club membership is free. Shareholders can register online.
 
Toppen