Senaste nytt

Billiga inrikesbiljetter med ANA och JAL i Japan

Jag bumpar denna tråd med ett aktuellt problem. Har googlat runt som en galning för att hitta var man bokar JAL eller ANA "Visit Japan fare" online men lyckas inte hitta det, Det finns referenser till att kontakta resebyrå på resp. hemsidor men jag är säker på att jag senast för ett år sedan lyckades boka denna rabatterade fare online?

Jag bumpar denna tråd med ett aktuellt problem. Har googlat runt som en galning för att hitta var man bokar JAL eller ANA "Visit Japan fare" online men lyckas inte hitta det, Det finns referenser till att kontakta resebyrå på resp. hemsidor men jag är säker på att jag senast för ett år sedan lyckades boka denna rabatterade fare online?
Jag bokade en ANA Visit Japan (fare basis STARVJ2) för fyra år sedan, jag minns att jag var tvungen att ringa ANAs europeiska callcenter (i London ojmr). Är övertygad om att jag hade gjort det online om det gått då.

Det fanns en annan besöksbiljett som var lite dyrare (ca 30% eller så) och med lite andra villkor som jag har för mig gick att boka online. Har dessvärre för mig att den försvann ur sortimentet häromåret.

@Dr. Miles kanske vet?

Jag bokade en ANA Visit Japan (fare basis STARVJ2) för fyra år sedan, jag minns att jag var tvungen att ringa ANAs europeiska callcenter (i London ojmr). Är övertygad om att jag hade gjort det online om det gått då.

Det fanns en annan besöksbiljett som var lite dyrare (ca 30% eller så) och med lite andra villkor som jag har för mig gick att boka online. Har dessvärre för mig att den försvann ur sortimentet häromåret.

@Dr. Miles kanske vet?
Det var länge sedan jag bokade Star Alliance Japan Airpass sist, men då var man tvungen att ringa till ANA och sedan uppge bokingsnummer av resan till Japan med Star Alliance flygbolag.

Det här var ett bra tips! Ska prova detta i december! Som jag förstår är det alltså bäst att kontakta ANA istället för att boka via länken? Har en tur och retur PVG-NRT med ANA sedan tidigare. Nu ser det ut som om jag skulle behöva åka en sväng till Okinawa också när jag ändå är i Japan.

Last edited:
Jag brukar boka via ANA:s sida för i inrikesbiljetter, lite knepigt men när man väl hittar är det riktigt bra priser. Får leta ordentligt varje gång men nu har jag äntligen kommit ihåg att bokmärka sidan.

På något sätt får jag upp priser i Euro (även om erbjudanden är i yen). Nästa resa på detta sätt blir i november, Haneda-Hakodate t/r för ~ 950 sek. Bra pris, som sagt!

Biljetterna är utställda från Tyskland.

Det här var ett bra tips! Ska prova detta i december! Som jag förstår är det alltså bäst att kontakta ANA istället för att boka via länken? Har en tur och retur PVG-NRT med ANA sedan tidigare. Nu ser det ut som om jag skulle behöva åka en sväng till Okinawa också när jag ändå är i Japan.
Ska du boka online verkar det vara Experience Japan Fare eller Discover Japan Fare som du är ute efter, i den ordningen...
Japan Domestic Flights - ANA Experience JAPAN Fare | ANA
ANA Discover JAPAN Fare | Book Flights/Plan Travel | Flight Reservations | ANA

Aldrig använt detta men blir helt klart att testa när jag ska till Okinawa nästa år för att hjälp en bekant med att leta bostad.

Toppen