Senaste nytt

"Billiga" Business-biljetter - Karlstad till Tyskland (Europa?)

Valley

Medlem
Nu vet jag väl inte var subventionerna eventuellt ligger. Kan det vara BMI som subventionerar ?
Eller vill Lufthansa fixa mera passagerare från just Karlstad ?

Igen, Karlstad - Nürnberg med Lufthansa i November - 4.100,-
SAS via Stockholm - +17.000,-

I Economy så ligger KLM / Air France, via Stockholm, kring 3.000,-
Lufthansa tar 3.700,- och SAS med vettiga tider på 5.400,-

Nu vet jag inte vad BMI Businessclass är för något. Men för att vara Karlstad anser jag det billigt

• Gilla
Reactions: Gus
4000:- för LH bokningsklass P låter som ett normalt pris från Sverige till Europa inkl mellanlandning MUC/FRA. Kolla att boka två separata biljetter, SAS Plus Karlstad-Arlanda och sedan LH C Alranda- Nürnberg, vad får du då för priser?

Fast man tar betalt för en premiumtjänst kanske.
Nu vet jag inte vad Businessbiljetten LH motsvarar hos BMI. Det som bäst stämmer överens är Executive och skulle jag boka direkt med dem får jag slanta 9.900,- Och då är jag bara i Frankfurt. Alternativt 2.900 för deras Classic

Motsvarande med Lufthansa är för Economy 6.700,- och för Business 4.300,-

Fan i mig sjukt. Samma plan och samma rutt skiljer sig åt med många tusenlappar. Den "lilla" skillnaden, inte så liten heller, är att bokningen hos BMI är ombokningsbar till EUR 50 Classic och fri ombokning för Executive. LH har ombokning för EUR 70 på sin Economy och ingen ombokningsrätt för Business.

4000:- för LH bokningsklass P låter som ett normalt pris från Sverige till Europa inkl mellanlandning MUC/FRA. Kolla att boka två separata biljetter, SAS Plus Karlstad-Arlanda och sedan LH C Alranda- Nürnberg, vad får du då för priser?

Var sådan jag hade för Prag. 2.300 alt 3.000,- för Stockholmsdelen. Och så ca 3.500 med SAS.
Nürnberg skulle sett nästan lika dan ut. Samma pris för Stockholm och ca 4.500 (tror jag det var) därifrån till Nürnberg.

Får stå ut med omaket med mellanlandning Jönköping och kanske 0 service ombord.

Toppen