Senaste nytt

Bilköp med kreditkort?

Det har ju stramats åt med mottagare där så tveksamt om du kan göra det med ett bilköp. Men absolut om du behöver fler poäng så är det betydligt billigare än att köpa dom.
Är det (uppstramningen) både för Amex och MC? Trodde det var Amex bara men kan ha missförstått?

Är det (uppstramningen) både för Amex och MC? Trodde det var Amex bara men kan ha missförstått?
Uppstramningen gäller väl båda men där mc i princip inte går att använda längre, jag har dock inte så bra koll på detta då jag slutat försöka trigga ”kontantuttag” är bra sätt att få kortet avslutat. Amex är begränsad till ”vardagsutgifter” vilket enligt egen erfarenhet innebär att det inte går att betala snickaren men Telia, försäkringsbolaget osv är inga problem.

Uppstramningen gäller väl båda men där mc i princip inte går att använda längre, jag har dock inte så bra koll på detta då jag slutat försöka trigga ”kontantuttag” är bra sätt att få kortet avslutat. Amex är begränsad till ”vardagsutgifter” vilket enligt egen erfarenhet innebär att det inte går att betala snickaren men Telia, försäkringsbolaget osv är inga problem.
Just det - tack, har varit en hektiskt dag här. MC går att betala med men ger inga poäng, Amex har blockat en hel del mottagare så ger poäng men går inte att betala med.

Har köpt hus som ska byggas om för några miljoner i år och de involverade firmorna tar inte kort - har lekt med tanken att begära rabatt motsvarande kortavgiften för att betala faktura med kort (och har testat, så funkade med den större leverantören i november åtminstone) men har lite svårt att bestämma mig för om poängen är värda kostnaden.

Har även funderat på att kolla om det blir billigare att sponsra dem med en kortterminal :)

Helt OT men någon som vet en lördagsöppen (gärna öppen efter 14.00) bilverkstad med lyft i Täby/Vallentuna-trakten?
Jag ska kolla på en begagnad bil (tveksamt om köparen tar kort :() i det området på lördag och hade gärna tagit en titt under innan jag gör affär. Hittar en del firmor som är öppna enligt Google Maps men går man vidare till respektive hemsida säger de alltjämt stängt på helger.

Helt OT men någon som vet en lördagsöppen (gärna öppen efter 14.00) bilverkstad med lyft i Täby/Vallentuna-trakten?
Jag ska kolla på en begagnad bil (tveksamt om köparen tar kort :() i det området på lördag och hade gärna tagit en titt under innan jag gör affär. Hittar en del firmor som är öppna enligt Google Maps men går man vidare till respektive hemsida säger de alltjämt stängt på helger.
OKQ8 Danderyd ska ha billyft?

Toppen