Senaste nytt

Biljetter bokade innan ändrat system men åkt efter 1 jan 2015

Jag antar att detta bara gäller SK-biljetter på SK-metall. Vi som sitter med sedan länge inköpta biljetter hos andra bolag men krediterar miles till EB får väl bita i det berömda äpplet?
Nu missförstår du nog. Om ditt bolag du köpt biljett av ändrar hur de krediterar till EB så ska du prata med dem. Det är inget EB rår över. Detta gäller hur SAS har valt att ge miles till sitt eget program.

Provade att ringa SAS, en kvinna som inte kunde så mycket sa att hon inte kunde göra något trots att jag sa att andra har fått poängen justerade via telefon. Hon hänvisade mig till sas.se/feedback och ett konstigt val där. Jag frågade om det verkligen var rätt för det lätt väldigt konstigt. Hon hävdade att det var det. Jag fyllde i alla uppgifter och skickade. Idag fick jag svar att de inte kan hjälpa mig för det rör eurobonus. Arg ringde jag till SAS och nu hävdade en annan kvinna att dom visst kan hjälpa mig men att det krävs att jag ringer en vardag mellan 9-17. Förklarade att det var precis vad jag gjort men då fått det här rådet. Hon var vänlig och beklagade men kunde inte göra något.

Jag kan även om det irriterar acceptera konstiga lösningar men jag har svårt att hantera okunskap i kundtjänst. Hur svårt är det att säga. Jag måste fråga någon annan kan du vänta lite för jag kan inte den här frågan? Istället för att gissa och vägleda kunden fel? SAS är inte ensamma om att ha personal i kundtjänst som wailar fram svaren till kunderna. Dom klarar sig just den gången men resultatet blir irriterade kunder och en kollega som får ta hand om irritationen.

Jag kan även om det irriterar acceptera konstiga lösningar men jag har svårt att hantera okunskap i kundtjänst. Hur svårt är det att säga. Jag måste fråga någon annan kan du vänta lite för jag kan inte den här frågan? Istället för att gissa och vägleda kunden fel? SAS är inte ensamma om att ha personal i kundtjänst som wailar fram svaren till kunderna. Dom klarar sig just den gången men resultatet blir irriterade kunder och en kollega som får ta hand om irritationen.

Klassiskt kundtjänstproblem och tyvärr verkar SAS ha fått mer av dessa problem. Vad kan man iofs annars vänta när man rekryterar folk till lågbetalda jobb utan möjlighet att visa framfötterna och avancera den vägen?

Du är tyvärr inte ensam om den erfarenheten. Taktiken är HUACA, Hang Up And Call Again.
Hang Up and Call Back: the Most Important Advice in Travel

I don’t think there can possibly be any better advice in travel than ‘hang up and call back’. Any time you don’t get the answer you’re looking for, try another agent. Most airlines are big companies, agents have varying levels of competence, and also varying levels of helpfulness.

Just because an agent tells you that an award ticket isn’t available doesn’t mean that it isn’t available. I’ve frequently had agents tell me that nothing was available when they clearly hadn’t had time to even search yet.
(...)
So I never play the “don’t you know who I am?” card with my elite status. And I don’t play the “I know the rules and you need to do this” card.
(...)
Therefore I want to be their friend. I want to relate to them. I say please and thank you. I ask them how their day is going. I sympathize with the difficult job they’re doing, especially when things are crazy with the airlines (most often due to weather).
(...)
The other thing you can do is thank someone that tells you no, and end the call quickly. Don’t argue and make them feel like they need to document your record. You appreciate their help, the baby is crying or the dog is barking or you have a call on the other line and have to go. Get off the phone to preserve your ability to call back and talk to someone else.

ppuuhhh nu gick det men krävdes att jag blev irriterad. Nu hävdade kvinnan igen att det inte gick att göra via telefon. Jag var för trött på att bli rundkopplad och få olika info så hon försvann i typ 10 min och kom sen tillbaka och sa att dom ordnar det pronto.

Kan förstå att dom vill att man fyller i formulär men då får dom också hänvisa mig till rätt formulär. Sen tar det så lång tid att det händer något. Jag har fyllt i deras formulär tidigare och aldrig fått mina poäng. Jag har för mycket att göra för att hålla på och bevaka och upptäckte det för sent.

Nu ska det vara fixat hoppas jag.

Jag har alltid mailat diamond-support-mailen och fått poäng samt svar samma dag. det är mitt tips! Customer Service tror jag är ett mkt sämre alternativ om de ens fixar det.

Toppen