Senaste nytt

Bilbarnstol för resor

Resetokig

Medlem
Kommit till insikt att det kostar lika mycket att köpa en billigare bilbarnstol här hemma och ta med på semestern som att hyra en genom hyrbilsföretaget i Spanien en vecka.

Har hittat Maxi Cosi Nomad som är hopfällbar och enkel att ta med. Har ni några erfarenheter och/eller tips? Även nyfiken om ni har alternativ.

Passar även på att fråga om det finns någon stol som är såld i Sverige och godkänd att använda på resor i USA? Skulle gärna köpa en stol som vi vet alltid är ok.

Det är en förvånansvärt gles marknad. Taxibaby i Singapore har en bra hemsida med tips och tankar. Urban Kanga har en liknande modell som Maxi Cosi Nomad. Vi har gamla Urban Kanga stolen men den får inte säljas längre, används bara för korta enstaka sträcker. Vår främsta resestol är svensk-singaporianska TinySeats 2. Vi har även ägt den förra modellen men den nya är överlägsen.

I USA har jag köpt stol på Walmart... och dumpat sen.
Släpat babyskydd och stolar på flyget, det går men de far ofta illa av behandlingen.
När de vart större skaffade jag ett boostersäte modell okrossbar som gick att checka in.

Hur gammal är barnet vid resan?

Är barnet lite äldre så ett "booster seat" är aktuellt så titta på Bubblebum. Mig veterligen godkänt i både EU och USA.

Det är en förvånansvärt gles marknad. Taxibaby i Singapore har en bra hemsida med tips och tankar. Urban Kanga har en liknande modell som Maxi Cosi Nomad. Vi har gamla Urban Kanga stolen men den får inte säljas längre, används bara för korta enstaka sträcker. Vår främsta resestol är svensk-singaporianska TinySeats 2. Vi har även ägt den förra modellen men den nya är överlägsen.
TinySeats verkar toppen! Dock några tusenlappar för dyr när den bara ska användas vid resor.

I USA har jag köpt stol på Walmart... och dumpat sen.
Släpat babyskydd och stolar på flyget, det går men de far ofta illa av behandlingen.
När de vart större skaffade jag ett boostersäte modell okrossbar som gick att checka in.

Hur gammal är barnet vid resan?
Är barnet lite äldre så ett "booster seat" är aktuellt så titta på Bubblebum. Mig veterligen godkänt i både EU och USA.
Vi har precis gått över från babyskydd så kuddvarianter funkar tyvärr inte.

Har ni fraktat stolarna i någon väska eller bara kört som de är/plastat in?

I stolsåldern hyrde vi stol pä plats, men senare i boosteråldern körde vi först med biltemas billigaste säte som vi lämnade kvar, och senare med en uppblåsbar kudde som vi köpte på Halfords i UK.

Om man vill hålla svensk nivå i länder där det är typ midjebälte i mitten bak så måste man ta med sig egna prylar

Toppen