Senaste nytt

Betydligt färre Eurobonus poäng än jag förväntat mig

Hej igen.

Nu har jag fatt svar fran SAS. Det visar sig att hemsidan visar fel enligt deras konverteringsregler men att de kompenserar mig med skillnaden mellan antalet poäng som jag trodde att jag skulle fa och vad jag nu fatt. Dessutom skulle de ta och kontrollera funktionen pa hemsidan. Visserligen bara 4000 poäng totalt, men det här är resor hem till sverige som jag betalar helt ur egen ficka och da känns det lite extra.

Cobolt far man väl citera Mark Twain "ryktet om min död är överdrivet".... Det lever och frodas i bakgrunden även om man försöker gömma det.

Som sagt var SAS rättar till problemet utan särskillt mycket tjaffs. Men detta var eftersom jag reagerat pa felet en gang tidigare och sparade dokumentation.

Att de vid första tillfället svarade väldigt tvekande kan väl bero pa att jag kontaktade dem sent en fredagkväll när man borde ha haft nagonting vettigare för sig och det ville väl även den stackare som jobbade da. Men jag tyckte att det var bättre att lägga ner tid pa det här eftersom TV:n var ockuperad... :)

Allt i allt ett helt OK bemätande fran SAS sida tycker jag.

Vill minnas att hemsidan visade fel för codeshare BKK-SIN. Den uppgav 150% intjäning för eco extra-biljett, trots att man hamnar i ekonomi på den flighten om man bokar "Eco Extra Flexible" CPH-SIN.

Toppen