Senaste nytt

Betalat first class men får åka i business class...

Jag har bokat poängresa ToR till asien för 200 000 poäng som berättigar till en tur och retur resa i first class men pga noll tillgänlighet i first class så får jag flyga ut med i business class (trots att jag har betalat för first class) men hem med first class. Jag är inte flexibel med datum eller destinationer.

Har någon tips hur jag kan få tag på utresebiljett i first class så att jag får vad jag betalar för?
 

Mikael S

Medlem
Lägg en bevakning och se om ngt dyker upp närmare.
Var mer specifik om var och när du letar resa så kanske ngn här kan hjälpa dig med alternativ resvägar.
Ta kontakt med tex chatflights.com så kan de ev hjälpa dig med ovanstående punkter
 
Bokningsdatum: November 2017

Flygning
Datum: 28 Mars 2018
Booking class I från Stockholm till Frankfurt (LH0805)
Booking class I från Frankfurt till Shanghai (LH0732)

men vill hellre åka Airbus 380 lufthansa first class till Shanghai
 

Mikael S

Medlem
Då får du kolla 2 veckor innan avresan då de biljetterna släpps (om de nu gör det).

Om du nu måste flyga just Lufthansa. Annars kan du tex flyga first med Asiana via Seoul (också A380). Ska finnas biljetter tillgängliga enligt Uniteds hemsida.

2:35 pm - 4:50 pm (2h 15m)
SK 637 | Boeing 737-700
Operated By Scandinavian Airlines

Frankfurt, DE (FRA) to Seoul, KR (ICN - Incheon)
7:00 pm - 12:20 pm (10h 20m)
OZ 542 | Airbus A380-800
Operated By Asiana Airlines

Seoul, KR (ICN - Incheon) to Shanghai, CN (PVG - Pu Dong)
2:10 pm - 3:10 pm (2h)
OZ 365 | Airbus A330-300
Operated By Asiana Airlines

Har inte själv testat Asiana First, men ser trevlig ut tycker jag Flight Review: Asiana Airlines (A380) First Class
 
Last edited:
Har någon tips hur jag kan få tag på utresebiljett i first class så att jag får vad jag betalar för?

men vill hellre åka Airbus 380 lufthansa first class till Shanghai
Använd Lufthansa.com, finns biljetter till försäljning dina datum. När det gäller bonusresor i förstaklass får man inte vara för kräsen gällande resmål eller datum, och du är båda. Så måste du åka förstaklass med Lufthansa och vill vara säker på att du får det så är enda sättet att betala.
 

fcx

Medlem
Det där var ju inte ens svårt.

28 mars finns det exempelvis Asiana från Frankfurt eller Air China från Frankfurt, München och Paris. Några exempel nedan:

upload_2017-12-30_0-5-50.png




upload_2017-12-30_0-7-27.png


Vill du åka Lufthansa i första klass så går det att boka tidigast 14 dagar i förväg (om det alls går att boka).
 

Ormen

Medlem
"Jag har bokat poängresa ToR till asien för 200 000 poäng som berättigar till en tur och retur resa i first class"

Du betalar priset för first class om något leg är first class (190 000 poäng?). Var har du läst att även resan dit "berättigar" first class?

Kan inte annat än instämma. Det är möjligt att jag missuppfattar trådskaparen och i sådana fall ber jag om ursäkt men jag är lite allergisk mot den offermentalitet som jag tycker mig skönja.
Om man inte tycker det är rimligt att betala First-priser när endast ena sträckan är i First föreslår jag att man bokar business och sparar resterande poäng till när man har större flexibilitet och framförhållning, det är nämligen ofta det som krävs om man vill boka en "maximerad" bonusresa.
 

squeezen

Medlem
Hur har du redan nu fått till hemresan då? Det är ju inte LH eftersom de inte släppt biljetter.

Kan du åka omvänt kanske?
Annars är alternativen som Mikael och Fcx nämner bra.
 
Toppen