Senaste nytt

Betala med Amex om butiken inte accepterar Amex?

martin.S

Ny medlem
Jag kommer närmsta tiden göra en del stora köp så som braskamin,ny säng, och bygga nytt badrum. om butikerna inte tar amex finns det något sätt för att ändå göra om dessa köp genom faktura eller liknande så att jag tjänar poäng på mitt kort?. Mvh Martin
 

palmen

Moderator
Göra om köpet?

Vissa butiker tillåter ju betalning mot faktura som går att betala med kort. Men ställs det ut av ett finansinstitut kommer du inte kunna betala med kreditkort ändå.
 

martin.S

Ny medlem
Hur vet jag o, det kommer vara ett finansinstitut?. jag ska b.la handla av bygg hemma. och om jag nu kan ta det på faktura. vad är det för extra avgift som dras för att jag använder amex?. tackar för all hjälp.
är helt okunnig på området.
 

palmen

Moderator
Hur vet jag o, det kommer vara ett finansinstitut?. jag ska b.la handla av bygg hemma. och om jag nu kan ta det på faktura. vad är det för extra avgift som dras för att jag använder amex?. tackar för all hjälp.
är helt okunnig på området.
Läs på om betalo, de tar en avgift för att du betalar med kort.

Det kan du omöjligt veta, men du kan ju fråga och se om du får ett svar från butiken. Många använder olika finansinstitut för detta, men kan butiken skriva ut en faktura direkt i butiken så ser du ju direkt hur det ligger till.
 

martin.S

Ny medlem
Läs på om betalo, de tar en avgift för att du betalar med kort.

Det kan du omöjligt veta, men du kan ju fråga och se om du får ett svar från butiken. Många använder olika finansinstitut för detta, men kan butiken skriva ut en faktura direkt i butiken så ser du ju direkt hur det ligger till.
tack<3
 

Buskul

Medlem
Hur vet jag o, det kommer vara ett finansinstitut?. jag ska b.la handla av bygg hemma. och om jag nu kan ta det på faktura. vad är det för extra avgift som dras för att jag använder amex?. tackar för all hjälp.
är helt okunnig på området.
Du kan ta betalning via SVEA som faktura, dock accepterar inte AMEX betalningar till SVEA via Betalo.
 

infosky

Medlem
Hur vet jag o, det kommer vara ett finansinstitut?. jag ska b.la handla av bygg hemma. och om jag nu kan ta det på faktura. vad är det för extra avgift som dras för att jag använder amex?. tackar för all hjälp.
är helt okunnig på området.

Du kan gå till Bygghemmas visningsbutiker som tar Amex via iZettle eller kika om det går att beställa via CDON tex.
 
Toppen