Senaste nytt

Beläggning på SAS (Köpenhamn - Shanghai)

Hej era flygtorskar.
Jag sitter just nu och kollar på en kommande affärsresa till Shanghai under nästkommande månad.

Då Shanghai är en ny destination för mig, så skulle jag vilja ha lite hjälp av mer frekventa resenärer till Shanghai.


Jag kollar på att boka SAS från Stockholm med mellanlandning i Köpenhamn. Men just nu så överväger jag hur jag ska boka då jag inte vill betala 20k för business med dem.
Hur brukar beläggningen se ut på dessa resor? Är business oftast fullt på denna sträcka?

Jag har kollat de närmsta dagarna och Business känns rätt så populärt, så önskar gärna er input med erfarenhet? Finns där stor chans till uppgradering om jag bokar lägre klass eller brukar de oftast tjockna till framåt avgång?

Varför jag frågar är för att jag hittar resor med andra Star Alliance bolag för 13 - 14tkr T/R i business, och kommer välja dessa före om det är svårt att buda till sig en plats på SAS.

Tack på förhand.
 

Vindpilen

Medlem
Hej era flygtorskar.
Jag sitter just nu och kollar på en kommande affärsresa till Shanghai under nästkommande månad.

Då Shanghai är en ny destination för mig, så skulle jag vilja ha lite hjälp av mer frekventa resenärer till Shanghai.


Jag kollar på att boka SAS från Stockholm med mellanlandning i Köpenhamn. Men just nu så överväger jag hur jag ska boka då jag inte vill betala 20k för business med dem.
Hur brukar beläggningen se ut på dessa resor? Är business oftast fullt på denna sträcka?

Jag har kollat de närmsta dagarna och Business känns rätt så populärt, så önskar gärna er input med erfarenhet? Finns där stor chans till uppgradering om jag bokar lägre klass eller brukar de oftast tjockna till framåt avgång?

Varför jag frågar är för att jag hittar resor med andra Star Alliance bolag för 13 - 14tkr T/R i business, och kommer välja dessa före om det är svårt att buda till sig en plats på SAS.

Tack på förhand.

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av beläggningen på den rutten men precis som du säger är min uppfattning att den är relativt populär.

Om det är viktigt för dig att åka Business skulle jag dock aldrig chansa på en uppgradering då mycket kan tala för att det inte går. Vad är det som lockar med just SAS? Direktflyg?

Annars skulle jag utan tvekan välja en annan aktör och få garanterad business för lägre pris :)
 

squeezen

Medlem
Hej era flygtorskar.
Jag sitter just nu och kollar på en kommande affärsresa till Shanghai under nästkommande månad.

Då Shanghai är en ny destination för mig, så skulle jag vilja ha lite hjälp av mer frekventa resenärer till Shanghai.


Jag kollar på att boka SAS från Stockholm med mellanlandning i Köpenhamn. Men just nu så överväger jag hur jag ska boka då jag inte vill betala 20k för business med dem.
Hur brukar beläggningen se ut på dessa resor? Är business oftast fullt på denna sträcka?

Jag har kollat de närmsta dagarna och Business känns rätt så populärt, så önskar gärna er input med erfarenhet? Finns där stor chans till uppgradering om jag bokar lägre klass eller brukar de oftast tjockna till framåt avgång?

Varför jag frågar är för att jag hittar resor med andra Star Alliance bolag för 13 - 14tkr T/R i business, och kommer välja dessa före om det är svårt att buda till sig en plats på SAS.

Tack på förhand.
Jag är i shanghai nu. Fick igenom go-biz för 40k poäng (lägsta). Sålts 9 stolar minst både på väg ut och hem nu fram till 48h innan.

Åkte i biz hit i slutet på januari. Rätt så fullt men vi åkte tre pers på award som bokades typ 5-6v innan så måste varit rätt öppet då isf.

Hade jag haft valet boka biz med annat bolag hade jag gjort det för att va säker.
 
Jag har tyvärr ingen erfarenhet av beläggningen på den rutten men precis som du säger är min uppfattning att den är relativt populär.

Om det är viktigt för dig att åka Business skulle jag dock aldrig chansa på en uppgradering då mycket kan tala för att det inte går. Vad är det som lockar med just SAS? Direktflyg?

Annars skulle jag utan tvekan välja en annan aktör och få garanterad business för lägre pris :)
Det som lockar är dels klimatkompenseringen, intjäningen!
Och de roliga med att få chansen att åka business för under 10,000kr T/R
 
Jag är i shanghai nu. Fick igenom go-biz för 40k poäng (lägsta). Sålts 9 stolar minst både på väg ut och hem nu fram till 48h innan.

Åkte i biz hit i slutet på januari. Rätt så fullt men vi åkte tre pers på award som bokades typ 5-6v innan så måste varit rätt öppet då isf.

Hade jag haft valet boka biz med annat bolag hade jag gjort det för att va säker.
Är mitt egna företag och ekonomi så vill helst komma så billigt undan som möjligt!
Åker du till Hong Kong ofta? Upplever du isåfall att denna destination är mer eller mindre poppis?
 
Fast det blir väl svårt, en biljett med SAS i ekonomi Go t o r Shanghai kostar väl 5.500-6.000. Sedan brukar Plusgrade till Business kosta 4.000-6.000 per väg, 14k totalt alltså om allt går igenom.
Ungdomspris 2500kr
Tänkte buda 4-5k per runda

Så mellan 11-12.500kr

Allt som allt
 

squeezen

Medlem
Är mitt egna företag och ekonomi så vill helst komma så billigt undan som möjligt!
Åker du till Hong Kong ofta? Upplever du isåfall att denna destination är mer eller mindre poppis?
Nej inte ofta till hongkong. Kan dock meddela att i pengar var billigaste budet 7000:- go-biz.
På utresan minns jag inte (uppgraderade till plus för poäng) exakt, men skulle säga runt 4500:- då kostade go biljetten 5600 typ. Vet inte vad din ungdomsbiljett kostar men bara upgradsen (lägsta bud) om de prissätter samma för dig så är de över 11,5k och då ingen som helst garanti...
 
Nej inte ofta till hongkong. Kan dock meddela att i pengar var billigaste budet 7000:- go-biz.
På utresan minns jag inte (uppgraderade till plus för poäng) exakt, men skulle säga runt 4500:- då kostade go biljetten 5600 typ. Vet inte vad din ungdomsbiljett kostar men bara upgradsen (lägsta bud) om de prissätter samma för dig så är de över 11,5k och då ingen som helst garanti...
Ouuufffh... det var högre bud än vad jag hört tidigare! :(
 
Toppen