Senaste nytt

Behövs Covid vaccin för att åka på kryssning?

Wow vad mycket ni har kryssat! Och det är ju det tråden handlar om: Har du åkt på kryssning?

Mellan raderna i era svar läser jag "nej, tyvärr, har ingen erfarenhet av det du frågar om".

Tack ändå!

Eftersom frågan ändå dykt upp, så undrar jag vilken kryssning specifikt där det krävs? En genuin fråga, då jag trott att alla dylika krav för resande är borta sedan länge.

Eftersom frågan ändå dykt upp, så undrar jag vilken kryssning specifikt där det krävs? En genuin fråga, då jag trott att alla dylika krav för resande är borta sedan länge.
Ska ärligt säga att jag frågade chatGPT bara.

För mig är det också principiellt intressant. Om svenskar (normalfriska, under 75) inte ska få köpa vaccin här hemma kan det begränsa oss ute i världen.

Ska ärligt säga att jag frågade chatGPT bara.

För mig är det också principiellt intressant. Om svenskar (normalfriska, under 75) inte ska få köpa vaccin här hemma kan det begränsa oss ute i världen.
Granskade du ChatGPT information? Jag vet att Googles sökmotor blivit så gott som oanvändbar, men ChatGPT är INTE en faktabank utan en språkmodell.
För att det finns massor med skriverier från Covid-tiden om att vaccin krävs, krav som sedan tagits bort genom att… inte längre ha texten ute, så börjar ChatGPT hallucinera och hävda att 3 år gammal information är relevant.

Så jag avråder er alla vänligen att inte söka information på ChatGPT, speciellt information som kan ändras väldigt mycket.

Vaccinationsintyg för Covid-19 kostar 200kr på Vaccindirekt. Hittar någon information om kryssning eller annan resa som kräver nyligen taget vaccin så får man gärna dela.

Wow vad mycket ni har kryssat! Och det är ju det tråden handlar om: Har du åkt på kryssning?

Mellan raderna i era svar läser jag "nej, tyvärr, har ingen erfarenhet av det du frågar om".

Tack ändå!

Kunde ju också läsas som att ingen har erfarenhet eftersom det inte behövs någonstans längre.

Toppen