Senaste nytt

Behöver boka Phuket/Krabi till Hong Kong. Tips på site för det?

joa

Medlem
Behöver ta mig från Krabi eller Phuket till HK som en del av en bonusresa med destination Bangkok, men där vi flyger hem från Hong Kong.
Har aldrig bokat biljetter utanför SAS awardsystem, men ni är det alltså dags.
Vi siktar på att flyga till HKG den 21 December ungefär.
Tips på siter att boka genom eller är det flygbolagens siter som gäller.
Då resan inte är helt 100 att den blir av är det ju önskvärt med en avbokningsbar biljett.

Awardbiljetter på den sträckan med Star Alliance verkar tji att hitta och jag tror heller inte jag har poång så det räcker nu i alla fall....

Google flights är överlägset enligt mig och sedan boka direkt på flygbolagets hemsida om det inte är typ minst 2000 billigare via någon OTA.

• Gilla
Reactions: pep
flygresor,se er ofte min favorit, da der ofte dukker interessante alternativer op...og, af en eller anden grund, viser google ikke altid meget oplagte muligheder og/eller selskaber...

Ser du någon direkt föredel med att boka via flygbolaget?
Fördelen är att man har flygbolaget som point of contact om något tråkigt händer.. sjukdom försening eller liknande.

Sker det ändringar så brukar man kunna konsultera bolaget och hitta alternativ - är du bokad via en förmedlare kan de dra ut på bekräftelser eller liknande och man får snällt sitta ovetandes och vänta.. eller agera utanför bokningen.

Personligen kan jag leva med det om det är värt besparingen.. men typ längre resor eller med småbarn är det enligt mig oftast ovärt .

Ser du någon direkt föredel med att boka via flygbolaget?
Leta upp tråden ”Agehalls 10 budord för resebokningar”. Du sparar framförallt nervceller genom att boka direkt med flygbolaget men det kommer du först att lära dig när första smällen kommer och du får svart på vitt hur det känns när de skyller på varandra. Alltid bäst att bara ha en motpart. Att inte boka direkt är lite som att finna en ansvarig vid byggfusk då 100 underentreprenörer ingår och strukturen är medvetet snårig för att trötta ut dig när något skiter sig.

Toppen