C
Cristoffer Cedergren
Guest
Glöm inte att fråga efter champagne i Singapore-loungen
Absolut, frukosten där är bra.Anfield skrev:Gillar United´s frukostKlicka för att utvidga...
pep skrev:Testede SQ, TG og UA loungerne i forgårs; Havde 8 timer i HKG - rejste med TK til CPH vis IST. Staff, service niveau, mad og drikke er klart bedst i Silverkris loungen. Dertil har de som de eneste bar og champagne. Professionel bartender - proaktiv og charmerende. Men det er som at være i en hule uden vinduer. Ingen musik i baren. TG og UA er smukke lounger med vanvittigt smukke panoramaudsigter over flyvepladsen. Det vejer tungt. De har alle bad men jeg fandt ingen soverum.Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Singapores lounge i London T2 är det inget större fel på. Däremot var jag inte jätteimponerad av deras lounge i Singapore. Men det kan ha berott på att loungen var överfull...Klicka för att utvidga...
Hong Kong Airlines är mig veterligen inte med i Star alliance så du lär inte ha tillgång till någon lounge.Martin B skrev:Jag kommer att flyga till Hong Kong med SAS i Plus och är EBG, kommer sedan att flyga vidare med Hong Kong Airlines (HX) i bokningsklass V. Allt bokat på SAS hemsida.Kommer jag att ha tillgång till lounge mellan dessa flyg? (Har inget priority pass).Vilken lounge är i så fall bäst att sitta och jobba i? Och om jag inte skulle ha tillgång till lounge, finns det något annat ställe på flygplatsen som kan rekommenderas för att jobba på?Klicka för att utvidga...
Ganska säker på att det går att köpa sig in på t ex Plazaloungerna (finns flera).Martin B skrev:Jag kommer att flyga till Hong Kong med SAS i Plus och är EBG, kommer sedan att flyga vidare med Hong Kong Airlines (HX) i bokningsklass V. Allt bokat på SAS hemsida.Kommer jag att ha tillgång till lounge mellan dessa flyg? (Har inget priority pass).Vilken lounge är i så fall bäst att sitta och jobba i? Och om jag inte skulle ha tillgång till lounge, finns det något annat ställe på flygplatsen som kan rekommenderas för att jobba på?Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Ganska säker på att det går att köpa sig in på t ex Plazaloungerna (finns flera).Klicka för att utvidga...
ResenärenLars skrev:Ja, det går att köpa sig in. Det är dock inte billigt. Det kostar 580 HKD för två timmar. Nästa nivå är 5 (780 HKD) respektive 10 timmar (900 HKD).Sedan finns också möjligheten att bara köpa duschpaket etc. men då får man inte stanna kvar i loungen efteråt för att t ex jobba.Det finns laddningsstationer för datorer och mobiltelefoner på lite olika ställen på flygplatsen och i anslutning till dessa finns det sittplatser med en viss bordsyta/"skrivbord" som man kan sitta och jobba vid, men det är ju ingen lugn miljö direkt.Klicka för att utvidga...
Jeg har netop været der (bruges af MH), og det er den dårligste af *A og OW-loungerne. Dertil kommer at de er meget strikse og ikke ville lade min 6-årige søn komme med ind som courtesy. Da jeg brokkede mig foreslog de at halvere prisen for 1 gæst. Alle de andre *A lounger accepterede ham uden problemer. Silverkris lider af mangel på udsigt, men personalet er det bedste af alle *A-loungerne.Brandten skrev:Plaza Premium Lounge. Här var det också endast American Express Platinum som gav tillträde enligt personalen.Klicka för att utvidga...