mha321
Medlem
Jag kan ju bara tala för mig själv, men hörlurar är aldrig nödvändigt för mig någonsin. De är dock den ägodel jag nyttjar mest i livet (efter telefonen) så jag skulle absolut inte vilja vara utan dom. De är dock inte nödvändiga, jag kan göra allt utan dom om det skulle behövas.
Säger inte att det är omöjligt att få ersättning för hörlurar, men tycker personligen det är tveksamt om det klassas som nödvändiga, om det nu inte var så att jag är pilot eller annat yrke där jag faktiskt behöver hörlurarna för att kunna utföra jobbet.
Med alla dagens remote jobb är det mycket som kräver fungerande hörlurar/headset... Betydligt mer än bara pilot.
Däremot skulle jag tro att samma resonemang kan tas upp där som gör datorn. Om handläggaren är petig med det så hävdar de att om de faktiskt hade varit så viktiga så hade de inte legat i det incheckade baggaget.
Men sedan kan det ju bero väldigt mycket på vad man köper. Under en kortare period klarar man sig säkert med ett par billiga för en hundring eller två och de lär man gå igenom skulle jag tro. Däremot kan det nog bli svårare om man köper sig lurar för ett par tusen och claimar det..