Senaste nytt

Bagageförsening Amex Platinum

Jag kan ju bara tala för mig själv, men hörlurar är aldrig nödvändigt för mig någonsin. De är dock den ägodel jag nyttjar mest i livet (efter telefonen) så jag skulle absolut inte vilja vara utan dom. De är dock inte nödvändiga, jag kan göra allt utan dom om det skulle behövas.

Säger inte att det är omöjligt att få ersättning för hörlurar, men tycker personligen det är tveksamt om det klassas som nödvändiga, om det nu inte var så att jag är pilot eller annat yrke där jag faktiskt behöver hörlurarna för att kunna utföra jobbet.

Med alla dagens remote jobb är det mycket som kräver fungerande hörlurar/headset... Betydligt mer än bara pilot.

Däremot skulle jag tro att samma resonemang kan tas upp där som gör datorn. Om handläggaren är petig med det så hävdar de att om de faktiskt hade varit så viktiga så hade de inte legat i det incheckade baggaget.

Men sedan kan det ju bero väldigt mycket på vad man köper. Under en kortare period klarar man sig säkert med ett par billiga för en hundring eller två och de lär man gå igenom skulle jag tro. Däremot kan det nog bli svårare om man köper sig lurar för ett par tusen och claimar det..

Med alla dagens remote jobb är det mycket som kräver fungerande hörlurar/headset... Betydligt mer än bara pilot.

Däremot skulle jag tro att samma resonemang kan tas upp där som gör datorn. Om handläggaren är petig med det så hävdar de att om de faktiskt hade varit så viktiga så hade de inte legat i det incheckade baggaget.

Men sedan kan det ju bero väldigt mycket på vad man köper. Under en kortare period klarar man sig säkert med ett par billiga för en hundring eller två och de lär man gå igenom skulle jag tro. Däremot kan det nog bli svårare om man köper sig lurar för ett par tusen och claimar det..
Absolut finns det jobb och situationer som kräver hörlurar. Men i detta fall där man verkar vara på semester med familjen eller om man ska träna så ser jag inte att de är nödvändiga. Men som du säger, köper man några lurar för 2-300 lär de gå med på det, köper du nya bose nc lurar av senaste modell så lär det ifrågasättas. Om de nu är så nödvändiga att de inte går att vara utan, då checkar man inte in dom.

Försäkringen är inte till för att man ska få köpa massa nya saker man vill ha, den ska täcka nödvändiga utgifter för att klara vardagen.

I regel är ju försäkringsbolagen, särskilt de som Amex använder, väldigt tillmötesgående gällande ”nödvändighets”-kravet.

Så länge de externa omständigheterna, dvs försening och beloppsgränsen följs, så har de i alla mina fall varit snabba och inte ifrågasatt någonting. Diskussionen om hörlurar lägger jag i samma skål; jag har svårt att tänka mig att mitt försäkringsbolag skulle tjafsa om jag köpte ett par hörlurar för hela beloppet. Och de kan ju vara nödvändiga även om de har checkats in. Mina arbetsskärmar är alltid i incheckat bagage - och jag är trygg med det eftersom vid ev försening kommer jag köpa nya enligt min försäkring.

Tur att vissa av er inte är försäkringshandläggare ;)

Tack för alla input.

Absolut så har tanken aldrig varit att jag skulle köpa en dator. Gör mig var det inte nödvändigt även om jag ville jobba med den. Men nya hörlurar köpte jag och jag har haft en bra kontakt med AXA så jag inte är ute och cyklar. Sen så tänker jag så här får jag inte för vissa saker så är jag nöjd.

Köpte följande till mig min fru och barn. 3 outfits var, Träning, vardagligt, fin middag.
2 par skor, träning och fine.
Hörlurar.
Underkläder
Hygienartiklar.
Sen barnvagn,
Smink till frun.
Gick totalt på cirka 20 tusen

Jag resonerar att jag behövde ha det.
I värsta fall så kanske jag blir nekad på någon av dom. Då är det inte hela världen.

Absolut finns det jobb och situationer som kräver hörlurar. Men i detta fall där man verkar vara på semester med familjen eller om man ska träna så ser jag inte att de är nödvändiga. Men som du säger, köper man några lurar för 2-300 lär de gå med på det, köper du nya bose nc lurar av senaste modell så lär det ifrågasättas. Om de nu är så nödvändiga att de inte går att vara utan, då checkar man inte in dom.

Försäkringen är inte till för att man ska få köpa massa nya saker man vill ha, den ska täcka nödvändiga utgifter för att klara vardagen.

Det er helt riktig. Tanken er ikke at alt skal dekkes gjennom forsikringen for bagasjeforsinkelse, men det er det som er nødvendig. Kommer ikke bagasjen frem, er det en annen forsikringssak.

Toppen