Hallå hallå
Befinner mig i Dubai just nu med min familj, pappa, mamma och ett barn på cirka 2 år.
Blev så himla less då jag ligger på cirka 55 timmar och våra bagage har inte kommit till hotellet dom har uppdaterat mig och sagt att dom har hittat alla 5 bagage och hoppas på att en bud firma ska ringa mig imorgon och boka tid för leverans. Dock anländer dom till Abu Dhabi.
Min fråga är följande jag har ringt AXA 2 gånger då det hände och idag innan 48 timmars gränsen har gått. Jag har rätt till 4000 kr per person. Har redan handlat det vi anser vi behöver, för 12000 sek. Nu börjar jag bli less på att jag inte har min väska med kläderna, dator, hörlurar för träning, kostym för en fin middag på nyår. Jag anser självklart att det är nödvändigt för min resa och standarden på det jag har köpt kan man se som mönster, i min vanliga spend. Värsta av allt är att vi har blivit så begränsade av att inte ha en barnvagn.
För cirka 4 timmar sen så gick 48 timmar gränsen in. Det betyder att jag har ytterligare 12000 sek att handla för.
Så jag vill handla imorgon en barnvagn, hörlurar, nyårs outfit till mig och min fru. Det kommer gå på säkert 25- 30k cirka. Då tänker jag det är legit plus så står dom för 12k.
Lite glad blir man det ska jag inte ljuga om, därför har jag den försäkringen men sanningen är att det är jättejobbigt att resa med en barn familj med ingenting. Ni som har barn ni förstår.
Återigen min fråga, känns konstigt att handla och hoppas på att dom godkänner det men som sagt efter samtalet med AXA så sa dom vi har full förståelse så då tänker jag varför inte?
Har du något tips eller invändningar, uppskattar om tonnen är respektfull
Tack.