Bagage/boardingkort vid lång transfer på Newark EWR?

• Thread starter Thread starter bjolib
  • Start date Start date
B

bjolib

Guest
Hej, skulle behöva lite experthjälp..!

Vi ska nästa vecka åka med SAS till Newark där vi landar ca kl 15. Nästa flyg till Costa Rica går dagen efter kl 07 så vi kommer att bo en natt på Marriott.

Kan vi checka in bagaget hela vägen till slutdestinationen? Vet att man måste hämta ut det och ta det genom tullen på Ewr, men kan man sedan lämna in det igen, incheckat, över natten?

Och visst borde man få boardingkort i Köpenhamn för hela resan, så då borde vi slippa checka in dagen efter utan vi kan gå direkt till gate?

Tack för hjälpen!

Tyvärr har inte United "overnight" check-in, så ni kommer behöva ta med bagaget till Marriott. Därmed blir det någon form av check-in nästa morgon.

Kapar den här tråden lite.

Åker med United inrikes till newark och har 8 timmar där. Kunde inte få boardingkort till SAS-flygningen. Någon som vet om man kan lösa på airside så pass tidigt eller måste jag vänta till SAS check in öppnar? Blir lite strul med lounge om jag inte kan fixa fram boardingkortet

JoelG skrev:Kapar den här tråden lite.Åker med United inrikes till newark och har 8 timmar där. Kunde inte få boardingkort till SAS-flygningen. Någon som vet om man kan lösa på airside så pass tidigt eller måste jag vänta till SAS check in öppnar? Blir lite strul med lounge om jag inte kan fixa fram boardingkortetKlicka för att utvidga...

Prova att fråga i United loungen. De brukade åtminstone förr i tiden ofta kunna trycka ut ett. Om inte, United service center.

bhen skrev:Om du inte redan gjort det, testa United och SAS-appen.har hjälpt mig i samma situationKlicka för att utvidga...
Provat båda apparna utan resultat dessvärre samt SAS-hemsidan

mha321 skrev:Prova att fråga i United loungen. De brukade åtminstone förr i tiden ofta kunna trycka ut ett. Om inte, United service center.Klicka för att utvidga...
Ska kolla det. Tack!

mha321 skrev:Prova att fråga i United loungen. De brukade åtminstone förr i tiden ofta kunna trycka ut ett. Om inte, United service center.Klicka för att utvidga...

Om bagaget skickas hela vägen borde det inte vara några problem att få kortet redan vid incheckning på inrikesbenet.

Om det är olika bokningar eller bagaget inte går hela vägen är sannolikheten rätt liten att de löser det i loungen.

Hachans skrev:Om bagaget skickas hela vägen borde det inte vara några problem att få kortet redan vid incheckning på inrikesbenet.Om det är olika bokningar eller bagaget inte går hela vägen är sannolikheten rätt liten att de löser det i loungen.Klicka för att utvidga...
Det stämmer nog bra - förutsatt att man faktiskt har baggage att checka in.

Back