Senaste nytt

BAEC Bronze och Fast Track hos Finnair ?

Valley

Medlem
Kan väl vara så att jag tolkar det BA skriver fel. Men jag förstår det som att jag som Bronze har Fast track när jag reser med deras partner också.
Man ansåg det i incheckningen och delvis vid Gate, men de riktigt glada damerna i Menziesdisken orkade inte bry sig om någonting denna gången heller.

Ni som vet. Är det rätt ?
 

agehall

Medlem
Det ringer någon klocka om otydligheter för bronze och Finnair, men jag kan inga detaljer om vad som gäller.

För att förtydliga dock: Du avser fasttrack genom säkerhetskontrollen va? Och vilken flygplats rör det sig om?
 

Direktorn

Medlem
Har aldrig testat detta på Finnair som Bronze men upplever dock alltid Finnair som proffsiga och ger förmåner för de med status inom OW. När jag flög semesterklass förra året kom flygvärdinna fram till mig i ekonomi och erbjöd tidningar gratis eftersom jag var OW Sapphire (BA silver)
 

agehall

Medlem
Har aldrig testat detta på Finnair som Bronze men upplever dock alltid Finnair som proffsiga och ger förmåner för de med status inom OW. När jag flög semesterklass förra året kom flygvärdinna fram till mig i ekonomi och erbjöd tidningar gratis eftersom jag var OW Sapphire (BA silver)
Jo, den delen fungerar. Det verkar vara just fasttrack som strular i vissa lägen. Jag har inte själv flugit economy med dem i modern tid, så jag har ingen egen erfarenhet, men jag har sett flera rapportera problem med det på FlyerTalk men då främst i Helsingfors.
 

Valley

Medlem
Problemet löst. TBT-Fel

Ny poängperiod påbörjad så jag hade fått status nedgraderad :(
Konstiga är att jag i Appen fortfarande står som Bronze
 

Åbobo

Medlem
De problem som har diskuterats på flyertalk gäller BAs egna flyg från Helsingfors-Vanda. BA vill inte betala för Finavia så ingen Fastrack även om man har BA Gold och business klass. Flyger man med Finnair med BA flygnummer i ekonomi klass har öppnas porten till fast track.
 
Toppen