Senaste nytt

Bästa sättet att få spend vid byte till ny iPhone

Hos Telia kan man ju lägga upp en finansiering, och därefter kan man väl enkelt slutbetala telefonen via Betalo/Billhop om jag har förstått det hela rätt.

Eftersom du är ute efter att maximera spend så måste du vara lite försiktig med denna lösning och noga kolla upp hur denna "finansiering" funkar, framförallt vad gäller vem betalningsmottagaren för dessa betalningar är. Om det är direkt till Telia du betalar så funkar det antagligen bra, men om det hanteras via t.ex. Klarna eller något annat finansinstitut så är deras kontonummer troligtvis spärrade för betalning via Betalo/Billhop.

Dessutom så försvinner ju ungefär 200 kr av rabatten som du får på detta sätt i avgift till Betalo. Därför skulle nog jag också köpa den "direkt" via Apple eller Webhallen och få poäng både från Amex och shoppingportalen och slippa vara bunden.

Halebop levererar till postombud, men där kan jag nog inte betala med AmEx.
Det beror väl på vad postombudet tar emot, de brukar ju köra betalningen på sitt egna system, så är det Coop eller OKQ8 så går det ju bra, många ICA tar ju också emot. Ibland kan man ju också välja vilket ombud det ska levereras till.

Jag har abonnemang hos Tre och får fakturan som e-faktura, vilket gör att jag slipper faktureringsavgiften. Dock betalar jag inte via bankgiro/plusgiro utan jag väljer att radera e-fakturan i min internetbank och loggar in på Mitt 3 och betalar med Mastercard/Visa där istället. Jag vet inte om AMEX funkar.

Köp telefonen direkt och betala med Amex, gärna via någon som ger dig extra poäng per krona (tyvärr inte Apple). Sen skaffar du ett abonnemang hos Vimla och lägger in autobetalning med ditt MasterCard Premium.

Köp telefonen direkt och betala med Amex, gärna via någon som ger dig extra poäng per krona (tyvärr inte Apple). Sen skaffar du ett abonnemang hos Vimla och lägger in autobetalning med ditt MasterCard Premium.

Vadå tyvärr? Dålig poäng/krona?
Dustin har ju iallafall 22/100 och hyfsade priser på iPhone när de kommer.

Edit: Tack @Budgetresenär ändrat nu.

Last edited:
Toppen