Senaste nytt

Bästa rutten till Kuala Lumpur och Singapore

hg1980

Medlem
Hej,

Behöver lite råd för en kommande award-resa med följande kriterier:

- Resan avgår helst från Göteborg Landvetter. Men det är ok att åka till Arlanda eller Kastrup om det underlättar.
- Utresa eller hemresa till Kuala Lumpur och Singapore. Dvs, spelar ingen roll om man flyger till Singapore eller Kuala Lumpur så länge det är tvärtom på vägen hem.
- Två vuxna och en tonåring
- Business är ok, möjligheten att kunna övervaka first för att eventuellt uppgradera närmre avresa är önskvärt.
- Business-hårdvaran är viktig, dvs lay flat är ett krav. Mjukvaran mindre viktig.
- Säkerhet är viktigt (dvs undviker helst Turkish)
- Avresa 25,26,27,28 December 2017
- Hemresa 11,12,13 Januari 2018

Vilka bolag/rutter skall jag hålla koll på anser ni för att uppfylla kriterierna? Kollar jag just nu går det flyga Turkish både dit och hem. Lite beroende på datum kan jag flyga Swiss hem (vilket jag föredrar framför Turkish pga säkerhetsaspekten). Hade gärna åkt med något asiatiskt bolag. Singapore Airlines är kört vad jag förstått. Men t ex Asiana, eller Thai kanske. ANA verkar fint också.

Jag har väldigt lite erfarenhet av Asien överlag skall tilläggas.

Tack på förhand!
 

NotRyan

Medlem
#SpolaTurken

Om ni hittar platser :)

GOT-FRA, LH C
FRA-HND, NH F
HND-BKK, TG F
BKK-SIN, TG C

KUL-BKK, TG C
BKK-HND, TG F
HND-FRA, NH, F
FRA-GOT, LH C
 

hg1980

Medlem
#SpolaTurken

Om ni hittar platser :)

GOT-FRA, LH C
FRA-HND, NH F
HND-BKK, TG F
BKK-SIN, TG C

KUL-BKK, TG C
BKK-HND, TG F
HND-FRA, NH, F
FRA-GOT, LH C
Tack, ser intressant ut! Vet att svaret finns i någon tråd någonstans, men försöker med en genväg :) Släpper ANA och Thai 3 biljetter i First? Finns ingen spärr på 2 så att säga.
 

MartinH

Medlem
Turkish är ju snabbast/smidigast. Allt annat blir omväg, minsta omvägen är väl med Thai.
ANA brukar väl inte släppa 3 platser i F, nej. Enligt vissa rapporter släpper Thai regelbundet mer biljetter efter att de första 2 awardplatserna gått åt, kan ju vara värt att testa.
 

Jönsson

Medlem
Hej,

Behöver lite råd för en kommande award-resa med följande kriterier:

- Resan avgår helst från Göteborg Landvetter. Men det är ok att åka till Arlanda eller Kastrup om det underlättar.
- Utresa eller hemresa till Kuala Lumpur och Singapore. Dvs, spelar ingen roll om man flyger till Singapore eller Kuala Lumpur så länge det är tvärtom på vägen hem.
- Två vuxna och en tonåring
- Business är ok, möjligheten att kunna övervaka first för att eventuellt uppgradera närmre avresa är önskvärt.
- Business-hårdvaran är viktig, dvs lay flat är ett krav. Mjukvaran mindre viktig.
- Säkerhet är viktigt (dvs undviker helst Turkish)
- Avresa 25,26,27,28 December 2017
- Hemresa 11,12,13 Januari 2018

Vilka bolag/rutter skall jag hålla koll på anser ni för att uppfylla kriterierna? Kollar jag just nu går det flyga Turkish både dit och hem. Lite beroende på datum kan jag flyga Swiss hem (vilket jag föredrar framför Turkish pga säkerhetsaspekten). Hade gärna åkt med något asiatiskt bolag. Singapore Airlines är kört vad jag förstått. Men t ex Asiana, eller Thai kanske. ANA verkar fint också.

Jag har väldigt lite erfarenhet av Asien överlag skall tilläggas.

Tack på förhand!

Singapore Airline flat-beds räknas till de bästa. Skulle inte de börja flyga direkt från Arlanda? Kika på Long-haul Business Class Comparison Chart - SeatGuru för vilka bolag som erbjuder vad. Flat Bed Seats: Which Airlines Have Them and Whose are Most Comfortable? - FareCompare är också användbar.
 

Matsson

Medlem
Det enda bolag inom star alliance som jag bokat 3 platser i First är med Asiana mellan Frankfurt och Seoul. Även Lufthansa till Tokyo Haneda har funkat 14 dagar i förväg. Hemresa har jag aldrig sett 3 platser i First.
 

Jönsson

Medlem
Air China är inget jag skulle rekommendera annat än i nödfall. Min upplevelse är att det finns en del brister. Det är inget fel på servicen men maten är knappt ätbar, CC har svårigheter med engelskan, underhållningssystenet är inte bra etc. Någon annan kan möjligen ha en annan uppfattning.
 

Sahlen

Medlem
Angående Air China business tycker inte jag att man kan klaga på hårdvaran, men däremot på allt annat.

Gällande din resa, det finns så många alternativ. Thai kör ju till BKK från nästan hela Europa och från BKK är det inte svårt att ta sig till KUL eller SIN. Sen finns det som många andra sagt flera alternativ med Asiana, Lufthansa och ANA.
 
Toppen