Senaste nytt

Bästa program inom SkyTeam?

Hachans

Medlem
Ja det är superenkelt. I höst kommer det nästan räcka med en t&r i Business för att bli FBG, exempel Berglunds bravader ARN-AMS-CDG-XXX-CDG-AMS-ARN. Kiev, Oslo TRF eller Billund är klassiker för sånna MR

När jag har uppnått Lifetime gold på SAS om tre år kommer jag bara fokusera på att behålla status i Flying Blue.

Bibehålla guld snarare. Att uppnå det första gången från ingenting kräver lite mer, men är ändå överkomligt. Jag mår genom en long haul och en short haul i business.
 

M@GNÜS

Medlem
Ett litet exempel:
Inte speciellt roligt att konstant bli ifrågasatt inrikes om man faktiskt är Diamond när man vill ha en cola zero.
Känns dock som det inte är så längre. Har gjort 20 flighter inrikes nu sedan maj och de har alltid bara serverat utan knussel eller frågor om jag är diamond. På flighten jag sitter på nu blev jag t o m tilltalad med mitt namn för första gången ”vad vill Magnus ha att dricka idag då?”
 

jerixon

Medlem
@Tonton
Hur var det sist för dig? :rolleyes::D
Jag håller inte med tyvärr, men ej heller flugit SAS sedan AUG förra året då det var en flaska vatten endast vid sätet i PLUS pga Covid (helt ok enligt mig) me gången innan det i Plus longhaul var inte direkt upplyftande om man säger....

Känns dock som det inte är så längre. Har gjort 20 flighter inrikes nu sedan maj och de har alltid bara serverat utan knussel eller frågor om jag är diamond. På flighten jag sitter på nu blev jag t o m tilltalad med mitt namn för första gången ”vad vill Magnus ha att dricka idag då?”
 
Jag har flugit SAS 9 avgångar i Plus sen i oktober och de enda crew som var bra var SAS Ireland till LPA. Dom följde instruktionerna och var helt normalt trevliga. Resterande 8 gångarna har SAS crew mest känts sura och inte velat serva. Skulle aldrig hända på KLM.
 

henrik l

Medlem
För att inte förlora Flying Blue-milsen måste man flyga minst en kvalificerad flygning minst vartannat år (det finns några undantag: Flying Blue). Gör man inte det skulle jag rekommendera Delta istället, där går milsen aldrig ut.

Flyger max ett par Alitaliaflighter inrikes per år som knappt ger några poäng, så därför har jag Delta eftersom man skall ha en kvalificerande aktivitet var 18:e månad. Att missa flygpoäng finns ju inte på kartan:D
 
Flyger max ett par Alitaliaflighter inrikes per år som knappt ger några poäng, så därför har jag Delta eftersom man skall ha en kvalificerande aktivitet var 18:e månad. Att missa flygpoäng finns ju inte på kartan:D
Själv blev jag häromåret tvungen att resa en billig resa med Transavia och köpa till miles-intjäning för €5 för att mina ca 21000 Flying Blue-miles inte skulle brinna inne.
 
Toppen