Senaste nytt

Bästa första klass lounge?

Magino

Medlem
Hur stor chans är det att jag fixar en award t.o.r. i F, ARN (startpunkt) via FRA till t.ex. SIN eller PVG? Med Eurobonuspoäng?

Har du 190.000 poäng på ditt konto och kan boka bonusresorna mindre än 14 dagar innan de ska ske skulle jag säga att du har stora chanser att boka LH F till både SIN och PVG.
 

Patrick

Medlem
Tack för era svar! :)

2 veckor innan är bra framförhållning i mitt liv. ;)

A380, hehe lite av en omväg där... mycket gillar jag inte att flyga. Iofs har jag aldrig besökt Korea. ;)

Reserutt ARN-FRA-ICN-PVG-SIN-FRA-ARN... Undrar om det går som en award och 2 dagar i Seoul, 1 vecka i Shanghai och 1 vecka i Singapore? :)

Jag tittar på EB *A uppgraderingssidan:
Boka uppgradering för poäng på Star Alliance och SAS - SAS

Är det som det verkar, att det är dyrare poängmässigt att uppgradera sin Y till F (via C som jag antar man måste göra) än att ta en ren award t.o.r.?

Jag har 190k EB poäng vid restillfället.

Mycket spännande... Kanske ska vänta på min första 2-4-1 först (har precis ansökt om SAS Amex), den gäller väl också på LH F?

:)
 

Dr. Miles

Expert
Reserutt ARN-FRA-ICN-PVG-SIN-FRA-ARN... Undrar om det går som en award och 2 dagar i Seoul, 1 vecka i Shanghai och 1 vecka i Singapore? :)
Ja, som en award går att boka men du behöver att betala för summan av 4 enkelresa bonusresor.
  • Stockholm-Frankfurt-Seoul
  • Seoul-Shanghai
  • Shanghai-Singapore
  • Singapore-Frankfurt-Stockholm
Det är pga SAS EuroBonus inte tillåter stopover när man bokar Star Alliance award.

Mycket spännande... Kanske ska vänta på min första 2-4-1 först (har precis ansökt om SAS Amex), den gäller väl också på LH F?:)
Du kan inte använda svensk Amex 2-4-1 voucher på andra Star Alliance flygningar.
För mer information om SAS Amex 2-4-1 voucher, vänligen läs den här tråden.
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd
 
Last edited:
Toppen