Senaste nytt

Bästa bolag i ekonomi till Sydafrika

Matore

Medlem
Har inte flugit ekonomi på åratal så nu blir det hard landing från alla bonusresor i F och C....
Ska till Kapstaden i februari 2026 med utresa ARN och funderar på vilket bolag som är bäst i ekonomi på den sträckan helt enkelt.
Vi bryr oss mest om sittkomfort och mat&dryck. Övrigt spelar inte så stor roll men föredrar något av de europeiska bolagen så att det blir ett långt ben ner till CPT eller JNB.

Har flygit LH och AF till Sydafrika, dock i Premium.
Men matmässigt så klår nog AF sina tyska konkurrenter, även i Economy. Sen tror jag AF kör med nyare hårdvara, så kabinbekvämlighet är bättre.
Dock kan det vara kul att pröva 747 med LH ifall det lockar.

Hvis du kan flyve derned helt eller delvist med SAA (fra Europa eller via Nairobi eller Dubai) er det at foretraekke. Deres Economy klasse er paa et hoejt niveau, ikke mindst catering og deres sofistikerede vine samt sparkling vines. Ellers er AF godtagne. LH er rimelige. BA ville maaske skuffe mig. Interesante er ogsaa Emirates, e.g. CPH-DXB-CPT

Last edited:
Jag flög med BA LHR-CPT i deras a350-1000. Finns ett par eco-stolar med rejält benutrymme som kan väljas gratis om man är OW Sapphire eller bättre, och de är generösa med alkoholen. Dessutom nattflyg åt båda hållen. Dock så förlorar du nog några timmar dörr-till-dörr pga omväg och spridda connections till Sverige.

Toppen