Senaste nytt

Bästa/billigaste redemption av Avios-poäng

det håller jag helt med om, men den är ju också rätt unik och inget man bokar på en handvändning, har kollat på den flera gånger men extremt svårt att göra 2 personer och sen risken med att få en agent som faktiskt vet vad dem sysslar med osv. När jag läste igenom din reserapport kändes det som en veckas heltidsjobb att sy ihop den resan.
Klart det är lite pill att göra detta och kräver att man lägger ner tid. Är ju lite som uttrycket "great risk great rewards", vågar man satsa lite tid så kan belöningen bli stor.

När jag väl förstod att jag enbart kunde lita på tillgänglighet som syntes hos BA (och inte vad som fanns hos QR) så var det inga problem. Och ringer man bara rätt nummer så hamnar man hos kunniga agenter. Vanliga bokningen hade inte en susning om vad jag frågade om.

Det finns ett mycket stort antal bloggare som har diskuterat ämnet, t ex:
Tack så hemskt mycket! Då har jag en del material att beta av i helgen.

Med en caveat att längst ben måste vara i Economy plus extremt många regler som inte finns utskrivna. Det går men det tar väldigt lång tid att komma i mål. Inget man löser på en dag.
Ja det finns regler för hur man får boka, och längsta segment måste vara i ekonomi. Men annars är det rätt fritt i hur man bokar då allt är miles baserat.

Det går rätt snabbt att slänga ihop allt när man väl lärt sig vad som går att boka, men det kräver definitivt att man lägger lite timmar själv på att läsa på om detta och titta upp availability.

Har läst igenom länkarna men de bästa sweetspotsen verkar vara exkluderat europa.

Är det någon som har erfarenhet eller tips på att används 52000 avios på två personer inom Europa eller Sydamerika?

Har läst igenom länkarna men de bästa sweetspotsen verkar vara exkluderat europa.

Är det någon som har erfarenhet eller tips på att används 52000 avios på två personer inom Europa eller Sydamerika?
Hos BA (och Iberia) är shorthaul economy definitivt en sweetspot, särskilt om man använder alternativet minsta antal Avios och maximal "medbetalning" med pengar. Men man får betala per segment, så att flyga från Skandinavien med byte på LHR blir inte en lika bra deal som att flyga till/från LHR eller MAD.

Hos BA (och Iberia) är shorthaul economy definitivt en sweetspot, särskilt om man använder alternativet minsta antal Avios och maximal "medbetalning" med pengar. Men man får betala per segment, så att flyga från Skandinavien med byte på LHR blir inte en lika bra deal som att flyga till/från LHR eller MAD.
Europaflygningar är ju en sweetspot @Tomas E säger. Jag har fru från Sicilien så jag har bränt en hel del Avios genom åren på att flyg från Göteborg, via London, till Rom eller Palermo och med Lite "medbetalning" kan man hitta hyfsat värde. Du kan även hitta bra värde om du flyger med Cathay eller Malaysian inom Asien och håller dig till sträckor under 2000 miles.

Toppen