Senaste nytt

Bästa/billigaste biljetten till LA över nyår som genererar minst 26 000 EB baspoäng?

Det hela ser ju lovande ut så här långt! Tack för alla svar :)

Jag tänkte även att jag skulle ge mig på ett försök att uppgradera hemresan till First (fyller år när jag reser hem så det hade ju varit ett trevligt sätt att spendera födelsedagen :) ).

Det står tydligt på SAS hemsida att det på SWISS ska gå att uppgradera Z-klass. När jag försöker får jag dock besked om att den angivna klassen inte går att uppgradera... Har SAS felaktig information på sin hemsida eller kan det vara så att SAS IT ger märkliga felmeddelanden och det egentligen är så att det inte finns platser tillgängliga? Jag flyger med LX41 den 2 januari.

/Christian

Det står tydligt på SAS hemsida att det på SWISS ska gå att uppgradera Z-klass. När jag försöker får jag dock besked om att den angivna klassen inte går att uppgradera... Har SAS felaktig information på sin hemsida eller kan det vara så att SAS IT ger märkliga felmeddelanden och det egentligen är så att det inte finns platser tillgängliga? Jag flyger med LX41 den 2 januari.

/Christian

SAS engelska sidan står det så här.

SAS EuroBonus skrev:
• SWISS
From Economy to Business: Classes – Y, B, U, M
From Business to First: Classes – C, D, J

Alltså, det går inte uppgradera SWISS Z klass med SAS poäng. :(

Alltså, det går inte uppgradera SWISS Z klass med SAS poäng

Då far ju SAS med lite blandad info. På den svenska sidan där jag fyller i mina biljettuppgifter för uppgradering står det vid uppgradering Business till First att det gäller bokningsklasser C och D. Sen ytterligare information att på SWISS specifikt går det även att uppgradera Z.

Är det helt fel info från SAS eller beror det på att jag har bokat min resa via Lufthansa (som uppgraderar C, D & J men inte Z)?

Inte helt enkelt att veta vad som gäller...

/Christian

Nu har jag även pratat med SAS på telefon. Deras svar var att Z-klass på Swiss går att uppgradera men att det inte fanns några tillgängliga platser för uppgradering på mitt flyg :(

/Christian

Det är ju inte första gången SAS har fel på sin hemsida. Jag hade ju problem i sommras när de påstod att H(har jag för mig) gick att uppgradera på Swiss. På den engelska sidan stod dock rätt info och där var inte H med.

Flög i somras på Swiss business kampanj och fick 28000 poäng för hela resan;

Stockholm - Zürich
LX 1249 Z Business Discounted
Basic Points
2 000

14 aug 2011
Zürich - Los Angeles
LX 0040 Z Business Discounted
Basic Points
12 000

Nu har samtliga poäng för utresan trillat in på kontot. Det blev 1400 för Arn-Dus, 8600 för Dus -Ord samt 3600 för Ord-Lax. På Ord-Lax blev det bokningsklass A på UA codeshare och om jag räknat rätt 200% intjäning.

Nu ser jag framemot hemresan med Swiss imorgon :)

Gott Nytt År!

/Christian

Toppen