Senaste nytt

Bäst service vid ankomst eller avgång och i luften!

Brandten

Medlem
Det diskuteras i olika tråder med olika besked så försöker ställa alla frågor i en och samma tråd.

Thai Airways
Letar lite resor nu och läste på annat forum att tex TG F inte har tillgång till F lounge vid ankomst utan bara avgång. Ska jag först bränna poäng vill jag såklart maxa inte bara i luften utan även på backen.

Lufthansa
Tillgång till FCT om man har avresa LH F biljett samma dag som ankomst? FCL samma regler?

Air China
Är riktigt sugen på att testa CA F men hur är deras totalupplevelse? Egen incheck? Skillnad mellan service vid avgång eller ankomst?

Singapore Airlines
Tillgång till TPR vid avgång med SQ F (jag ankom TG C). Vet inte hur övriga regler är för just denna lounge.



Edit: Jag är ju även nyfiken på om det finns några andra must do's motsvarande SQ'S Book The Cook på andra bolag.
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Lufthansa
Tillgång till FCT om man har avresa Lufthansa F biljett samma dag som ankomst? FCL samma regler?

Kan svara för denna delen.

  • Vid avgång med LH F så har du tillgång till FCL och FCT på Frankfurt.
  • Vid ankomst med LH F så har du tillgång till FCL och FCT på Frankfurt om din nästa avgång är med LH-gruppen och på samma biljett*
  • Vid ankomst med LH F så har du tillgång till FCL på Frankfurt om din nästa avgång är med valfritt Star Alliance-bolag utanför LH-gruppen och på samma biljett*

*Det sistnämnda enligt villkoren iaf.
 
Thai Airways
Letar lite resor nu och läste på annat forum att tex TG F inte har tillgång till F lounge vid ankomst utan bara avgång. Ska jag först bränna poäng vill jag såklart maxa inte bara i luften utan även på backen.
Jag kan inte de exakta reglerna, men när jag har flugit Thai förstaklass till Bangkok och har haft biljett vidare i Thai businessclass (det har inte funnits förstaklass till destinationerna jag har fortsatt till) så har jag fått lov att bli körd med golfbilen till Thai förstaklasslounge. Har även fått fot- eller axelmassage, men dock ej helkroppsmassage, då måste man ha en avgående flight i Thai förstaklass.
 

Brandten

Medlem
Kommer nog oavsett ankomstflyg gå ut från BKK för att isåfall få hela F upplevelsen från checkin till flyget. Så därmed sagt blir det att leta TG F från BKK.
 

Tonton

Medlem
Har även fått fot- eller axelmassage, men dock ej helkroppsmassage, då måste man ha en avgående flight i Thai förstaklass.
Nu har jag ingen personligen erfarenhet av att ankomma i F och avgå i C (Har bara tvärtom) - men av vad jag har läst mig till så är skillnaden att man får 30 min massage, snarare än 60 min massage, snarare än vilken massagetyp det är.

Du har säkerligen rätt - men tänkte att det kan vara värt lite input på vad jag har läst :)
 
Nu har jag ingen personligen erfarenhet av att ankomma i F och avgå i C (Har bara tvärtom) - men av vad jag har läst mig till så är skillnaden att man får 30 min massage, snarare än 60 min massage, snarare än vilken massagetyp det är.

Du har säkerligen rätt - men tänkte att det kan vara värt lite input på vad jag har läst :)
Nej, i april i år gick det absolut inte att få kroppsmassage, det är jag 100% säker på för jag ville ha det, men de sa att jag bara kunde välja mellan fot- eller axelmassage. Vidare är jag 90% säker på att jag fick en timmes massage.
 

palmen

Moderator
Nu har jag ingen personligen erfarenhet av att ankomma i F och avgå i C (Har bara tvärtom) - men av vad jag har läst mig till så är skillnaden att man får 30 min massage, snarare än 60 min massage, snarare än vilken massagetyp det är.

Du har säkerligen rätt - men tänkte att det kan vara värt lite input på vad jag har läst :)
30 minuters massage är nacke axlar armar typ, 60 minuter är helkropps.
Du kan mig veterligen inte få 30 minuter helkroppsmassage.
 
Toppen