Senaste nytt

Awardbiljett med ANA (2 pax i First)

Hej!
Sitter just nu och bokar in nästa awardresa åt mig och sambon!

Har alla routes klara förutom hem från Tokyo!
Försöker få till en resa med ANA i First till London eller Tyskland...
Jag vet redan att detta är förmodligen en omöjlighet, men skulle önska att höra om någon här har lyckats?

Hur långt innan bokade ni då resan?

Jag har tidigare oftast bokat mina awardresor veckan innan. Aldrig haft problem att få till varken Lufthansa, Thai eller Asiana... men ANA verkar vara en omöjlighet?
 

aruba1

Medlem
Flög ANA F med sambon i augusti 2018 från HND till LHR. Hittade två F platser 12 dagar före avresa. Bokade då av LH F som jag bokade bara en dag innan jag fann ANA F. Hade också tur att hitta anslutningsflyg från LHR till CPH. Blev med LOT via WAW. Precis som du skriver är det svårt att hitta ANA med just två Award. Tyckte att jag såg en del ledigt under juli och augusti. Lycka till!
 

palmen

Moderator
2 platser i ANA F är väldigt ovanligt yill/från Europa men finns rätt ofta till USA.
Det brukas oftast släppas närmre avgång mer än 1 plats om det sker. Har nog aldrig sett det långt fram i tiden (var dock länge sedan jag sökte på just det).
 

Tonton

Medlem
Var ser du detta? Varken ANA eller United visar denna tillgänglighet.

Jag använde Awardfares. Gjorde en sökning på United nu och hittade alla flighter förutom dagens - som verkar ha försvunnit under natten.

Exempel på 12 Feb från United (söktes precis fram):
Skärmavbild 2019-02-04 kl. 09.22.35.png


Med andra ord så är det nog så att du gör någonting fel när du söker :)
 
Toppen