Senaste nytt

Avis (Generell diskussion)

filitrav

Medlem
Tänker mer på att dom gör reklam för att man slipper gå till en kassabänk när man är Preferred, utan bara kan gå direkt till bilen när man registrerat ankomst i appen.
Njae, snarare att det blir ”smidigare” att gå igenom hela processen då de har hela din profil och slipper den manuella inmatningen. Betalning och uthämtning av nycklar oftast vid disken ändå.
 

pswe

Medlem
Njae, snarare att det blir ”smidigare” att gå igenom hela processen då de har hela din profil och slipper den manuella inmatningen. Betalning och uthämtning av nycklar oftast vid disken ändå.
Njae, på många större flygplatser låter de Preferred gå direkt till bilarna. Förutsätter att de har dina detaljer korrekt i profilen inklusive kreditkort. Tror det är det som åsyftas i reklamen.
 

filitrav

Medlem
Njae, på många större flygplatser låter de Preferred gå direkt till bilarna. Förutsätter att de har dina detaljer korrekt i profilen inklusive kreditkort. Tror det är det som åsyftas i reklamen.
I stand corrected :), i det här fallet så är det dock ändå betalning på plats vilket innebär kontakt vid disken.
 

pswe

Medlem
I stand corrected :), i det här fallet så är det dock ändå betalning på plats vilket innebär kontakt vid disken.
Njae, det är inte min erfarenhet. Har de kreditkortsinfon från profilen anges endast att de har ”signature on file” och processar betalningen utan kund, kort, pin eller signatur.
 
Det är för mig helt ofattbart att man kan ha en så oduglig och usel kundsupport som AVIS har?
Jag hyrde bil i höstas vid utlandsresa och då var det en kampanj med Eurobonuspoäng där jag uppfyllda alla villkor och genomförde hyran helt enligt instruktion med ifyllt EBnummer å allt.
Jag fick in poäng för hyran men det saknades extrapoäng enligt kampanjen vilket jag påpekade först till SAS som sen bad mig kontakta AVIS vilket gjordes i januari.
Dom kontrollerade att villkoren uppfyllts och sa att dom skickat vidare till avdelningen på AVIS för utbetalning av poäng. Det skulle ta upp till tre veckor.
Jag har sedan dess haft upprepad kontakt månadsvis i såväl telefon samt i fyra-fem mail, dyrt och heligt, och gång på gång blivit lovad kampanjpoängen men trots alla löften har det efter mer än ett halvårs upprepad kontakt inte dykt upp några poäng. Mailen svarar dom inte alls på, telefon med 30-60 minuters telefonkö är det man hänvisas till.
Uselt är bara förnamnet!
 
Toppen